Stworzono Grupę roboczą ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie

W środę powołano Grupę roboczą ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. odbyło się także jej pierwsze posiedzenie. Tworzą je eksperci z instytucji, organizacji i firm, które zajmują się nowymi technologiami, edukacją i ochroną dzieci w sieci.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Stworzono Grupę roboczą ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie

Powołanie Grupy ma być efektem podpisanej w październiku ubiegłego roku Deklaracji na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci w Sieci. Sygnowali ją wtedy przedstawiciele firm telekomunikacyjnych, mediów oraz administracji publicznej.

Minister cyfryzacji Marek Zagórski uzasadnia, że celem powstania grupy roboczej jest ograniczenie zagrożeń na które narażone są dzieci i młodzież w internecie. - Realizując to zadanie chcemy skorzystać z doświadczenia wszystkich, którym ten temat jest bliski - dodał - Nasza współpraca pozwoli wypracować odpowiednie działania służące ochronie dzieci i młodzieży przed szkodliwymi treściami oraz negatywnymi zjawiskami i zachowaniami w internecie – uzasadniał w środę szef resortu.

Zespół podzielono na podgrupy, które mają zająć się merytorycznymi aspektami: prawnym (legislacyjnym) –  jej zadaniem będzie m.in. wypracowanie rozwiązań, które mają wyeliminować możliwości czerpania korzyści finansowych z cyberprzemocy i propagowania szkodliwych dla dzieci i młodzieży treści; organizacyjno-edukacyjnym – ta podgrupa ma działać na rzecz promowania wartościowych treści w internecie oraz propagowania rozwiązań technicznych sprzyjających bezpiecznemu korzystaniu przez dzieci i młodzież z internetu; technicznym – będzie pracować m.in. nad usprawnieniami wymiany informacji pomiędzy dostawcami treści i usług w internecie a podmiotami zaangażowanymi w przeciwdziałanie i zwalczanie nielegalnych treści; „medialnym” – jej zadaniem będzie m.in. opracowanie rekomendacji i dobrych praktyk dla przedstawicieli mediów, które będą dotyczyły sposobu informowania o internetowych zagrożeniach dzieci i młodzieży.

- Warto taką pracę wykonać. Nie jesteśmy w tym osamotnieni. Takie działania są obecnie podejmowane na całym świecie, w tym w krajach Unii Europejskiej - przekonywał Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

Ministerstwo Cyfryzacji i NASK z kampanią #niezagubdzieckawsieci

Ministerstwo Cyfryzacji oraz Naukowa Akademicka Sieć Komputerowa od kilku miesięcy realizują kampanię „Nie zagub dziecka w sieci”. Jej celem jest edukacja rodziców i opiekunów.

W ramach kampanii powstają poradniki, artykuły skierowane do rodziców, które mają pomóc im zdobyć wiedzę, jak uchronić dzieci w sieci. Opublikowano poradniki z zakresu: „Cyberprzemoc. Włącz blokadę na nękanie”, „FOMO i nadużywanie nowych technologii”, „Szkodliwe treści w internecie. Nie akceptuję, reaguję!”, „Sexting i nagie zdjęcia. Twoje dziecko i ryzykowne zachowania online” (można je znaleźć pod adresem: www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/do-poczytania).

Ambasadorem działań w zakresie bezpieczeństwa w sieci jest Tomasz Rożek. Projekt jest realizowany w ramach „Kampanii edukacyjno-informacyjnych na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” i realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa