SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Styczeń 2008: ostro w dół TVP2, słabo TV Puls

TVP1, TVP2, Polsat - to najpopularniejsze stacje 2008 roku. W tzw. grupie komercyjnej 16-49 liderem TVP1. Która stacja straciła najwięcej? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl. Dane komentuje ekspert z OmnicomMediaGroup.

Styczeń 2008: ostro w dół TVP2, słabo TV Puls

Liderem rynku telewizyjnego w styczniu 2008 roku była "Jedynka" - wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z 2007 rokiem TVP1 zanotowała spadek udziału w rynku o 0,34 punktu proc. do poziomu 25,28 proc..

Druga w rankingu TVP2 straciła aż 2,67 punktu proc. (16,92 proc.). Trzecie miejsce obroniła telewizja Polsat, która zanotowała wzrost o 0,01 punktu proc. (16,07 proc.).

Na czwartej pozycji - spadek o 0,92 punktu proc. - znalazła się TVN (13,88 proc.).


Udziały


Wszyscy 4+

Lp. Stacja Styczeń 2008 Stacja Styczeń 2007
1 TVP1 25,28 TVP1 25,62
2 TVP2 16,92 TVP2 19,59
3 Polsat 16,07 Polsat 16,06
4 TVN 13,88 TVN 14,8
5 TVP INFO 5,04 TVP INFO 5,09
6 TVN 24 2,97 TVN 24 2,64
7 TV4 1,66 TV4 2,09
8 TVN Siedem 1,46 TVN Siedem 1,23
9 Eurosport 1,14 TVP Polonia 0,74
10 Mini Mini 0,87 Mini Mini 0,59
11 Polsat 2 International 0,76 TV Puls 0,59
12 TVP Polonia 0,72 Eurosport 0,54
13 Disney Channel 0,71 Polsat 2 International 0,51
14 AXN 0,63 Cartoon Network 0,5
15 TV Puls 0,6 VIVA Polska 0,42
16 Discovery 0,52 Discovery 0,4
17 Jetix 0,52 Jetix 0,4
18 VIVA Polska 0,49 Tele 5 0,4
19 Cartoon Network 0,48 Polsat Sport 0,35
20 Polsat Sport 0,41 AXN 0,32
21 TVN Turbo 0,39 TVN Style 0,3
22 TVN Style 0,35 National Geographic Channel 0,29
23 Animal Planet 0,3 TVN Turbo 0,27
24 National Geographic Channel 0,3 Disney Channel 0,24
25 Tele 5 0,28 Ale Kino 0,23
26 Planete 0,27 MTV Polska 0,22
27 Ale Kino 0,26 Animal Planet 0,2
28 HBO 0,24 Kino Polska 0,2
29 Superstacja 0,24 ZigZap 0,2
30 BBC CBeebies 0,23 HBO 0,19

W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - pozycję lidera utrzymała TVP1.


W 16-49

Lp. Stacja Styczeń 2008 Stacja Styczeń 2007
1 TVP1 21,97 TVP1 21,76
2 Polsat 19,15 Polsat 18,74
3 TVP2 15,91 TVP2 18,52
4 TVN 15,33 TVN 16,61
5 TVP INFO 3,16 TVP INFO 3,38
6 TV4 2,04 TV4 2,35
7 TVN Siedem 1,68 TVN 24 1,88
8 TVN 24 1,54 TVN Siedem 1,58
9 Eurosport 1,24 TVP Polonia 0,72
10 AXN 0,96 VIVA Polska 0,68
11 Polsat 2 International 0,93 Eurosport 0,62
12 VIVA Polska 0,77 TV Puls 0,61
13 Discovery 0,74 Discovery 0,57
14 Disney Channel 0,7 Polsat 2 International 0,55
15 Mini Mini 0,7 Tele 5 0,55
16 TVN Turbo 0,63 Mini Mini 0,53
17 TV Puls 0,61 AXN 0,45
18 TVP Polonia 0,58 National Geographic Channel 0,41
19 Cartoon Network 0,44 Polsat Sport 0,41
20 Planete 0,43 TVN Turbo 0,41
21 TVN Style 0,43 Jetix 0,35
22 Polsat Sport 0,42 TVN Style 0,33
23 National Geographic Channel 0,39 MTV Polska 0,31
24 Jetix 0,38 Cartoon Network 0,3
25 Tele 5 0,3 HBO 0,3
26 BBC CBeebies 0,29 Ale Kino 0,29
27 HBO 0,29 Kino Polska 0,29
28 Ale Kino 0,28 Hallmark 0,24
29 Discovery Science 0,28 Zone Club 0,24
30 MTV Polska 0,28 Canal+ 0,23

W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVP1.


W 16-49 miasta
Lp. Stacja Styczeń 2008 Stacja Styczeń 2007
1 TVP1 19,78 TVP1 19,48
2 Polsat 16,9 TVN 17,71
3 TVN 16,62 Polsat 16,5
4 TVP2 13,36 TVP2 16,42
5 TVP INFO 2,78 TVP INFO 3,27
6 TV4 2,31 TVN 24 2,74
7 TVN 24 2,07 TV4 2,59
8 TVN Siedem 1,96 TVN Siedem 2,17
9 Eurosport 1,67 VIVA Polska 0,97
10 AXN 1,28 TVP Polonia 0,96
11 Mini Mini 1,06 Eurosport 0,87
12 Polsat 2 International 1 Discovery 0,82
13 Discovery 0,97 Mini Mini 0,74
14 VIVA Polska 0,92 National Geographic Channel 0,63
15 Disney Channel 0,82 Polsat 2 International 0,63
16 TVN Turbo 0,81 TV Puls 0,63
17 TVP Polonia 0,78 Tele 5 0,6
18 Planete 0,69 Polsat Sport 0,59
19 National Geographic Channel 0,61 TVN Turbo 0,53
20 TVN Style 0,61 AXN 0,52
21 Polsat Sport 0,59 Jetix 0,46
22 Cartoon Network 0,51 MTV Polska 0,46
23 Jetix 0,49 TVN Style 0,46
24 TV Puls 0,46 Ale Kino 0,43
25 Discovery Science 0,41 Kino Polska 0,43
26 Hallmark 0,4 HBO 0,4
27 HBO 0,4 Planete 0,35
28 Ale Kino 0,37 Zone Club 0,35
29 Comedy Central 0,37 Cartoon Network 0,34
30 TVP Kultura 0,36 Hallmark 0,28



KOMENTARZ DLA PORTALU WIRTUALNEMEDIA.PL

maciejgluszak- Wydaje się że w bieżącym roku pogłębiać będzie się proces przejmowania widowni największych stacji przez kanały tematyczne. Łączny udział "dużych stacji" (TVP 1 i 2, Polsat, TVN) w grupie 16-49 wynosił w styczniu 72 %. Oznacza to 2 punkty procentowe spadku w stosunku do grudnia i aż 4 punkty w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Stacje niszowe będą odgrywać więc coraz większą rolę, zwłaszcza w komunikacji skierowanej do wąskich grup (mieszkańcy miast, z ponadprzeciętnym dochodem i wykształceniem). Pamiętajmy jednak o skali zjawiska - w dalszym ciągu nie jest możliwe skuteczne budowanie zasięgu wyłącznie w oparciu o małe stacje.

Największym przegranym walki o widza jest TVP 2 - udział na poziomie 16,9 % oznacza dla tej stacji utratę 1/8 widowni w stosunku do stycznia zeszłego roku. Niewielki spadek zanotował również TVN, podczas gdy Polsat i TVP 1 utrzymują poziomy oglądalności z zeszłego roku.

Pośród stacji niszowych uwagę (czy też raczej brak uwagi) zwraca TV Puls - wbrew zapowiedziom i oczekiwaniom części rynku, stacji tej nie udało się zwiększyć widowni - komentuje Maciej Głuszak, Software Development Manager OmnicomMediaGroup.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Styczeń 2008: ostro w dół TVP2, słabo TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl