SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Styczeń 2008: ostro w dół TVP2, słabo TV Puls

TVP1, TVP2, Polsat - to najpopularniejsze stacje 2008 roku. W tzw.grupie komercyjnej 16-49 liderem TVP1. Która stacja straciłanajwięcej? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacjiw raporcie Wirtualnemedia.pl. Dane komentuje ekspert zOmnicomMediaGroup.

Liderem rynku telewizyjnego w styczniu 2008 roku była "Jedynka"- wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl. W porównaniu z 2007 rokiem TVP1 zanotowałaspadek udziału w rynku o 0,34 punktu proc. do poziomu 25,28proc..

Druga w rankingu TVP2 straciła aż 2,67 punktu proc. (16,92proc.). Trzecie miejsce obroniła telewizja Polsat, która zanotowaławzrost o 0,01 punktu proc. (16,07 proc.).

Na czwartej pozycji - spadek o 0,92 punktu proc. - znalazła sięTVN (13,88 proc.).


Udziały


Wszyscy 4+

Lp.StacjaStyczeń2008StacjaStyczeń2007
1TVP125,28TVP125,62
2TVP216,92TVP219,59
3Polsat16,07Polsat16,06
4TVN13,88TVN14,8
5TVP INFO5,04TVP INFO5,09
6TVN 242,97TVN 242,64
7TV41,66TV42,09
8TVNSiedem1,46TVNSiedem1,23
9Eurosport1,14TVPPolonia0,74
10Mini Mini0,87Mini Mini0,59
11Polsat 2International0,76TV Puls0,59
12TVPPolonia0,72Eurosport0,54
13DisneyChannel0,71Polsat 2International0,51
14AXN0,63CartoonNetwork0,5
15TV Puls0,6VIVAPolska0,42
16Discovery0,52Discovery0,4
17Jetix0,52Jetix0,4
18VIVAPolska0,49Tele 50,4
19CartoonNetwork0,48PolsatSport0,35
20PolsatSport0,41AXN0,32
21TVN Turbo0,39TVN Style0,3
22TVN Style0,35NationalGeographic Channel0,29
23AnimalPlanet0,3TVN Turbo0,27
24NationalGeographic Channel0,3DisneyChannel0,24
25Tele 50,28Ale Kino0,23
26Planete0,27MTVPolska0,22
27Ale Kino0,26AnimalPlanet0,2
28HBO0,24KinoPolska0,2
29Superstacja0,24ZigZap0,2
30BBCCBeebies0,23HBO0,19

W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - pozycjęlidera utrzymała TVP1.


W 16-49

Lp.StacjaStyczeń2008StacjaStyczeń2007
1TVP121,97TVP121,76
2Polsat19,15Polsat18,74
3TVP215,91TVP218,52
4TVN15,33TVN16,61
5TVP INFO3,16TVP INFO3,38
6TV42,04TV42,35
7TVNSiedem1,68TVN 241,88
8TVN 241,54TVNSiedem1,58
9Eurosport1,24TVPPolonia0,72
10AXN0,96VIVAPolska0,68
11Polsat 2International0,93Eurosport0,62
12VIVAPolska0,77TV Puls0,61
13Discovery0,74Discovery0,57
14DisneyChannel0,7Polsat 2International0,55
15Mini Mini0,7Tele 50,55
16TVN Turbo0,63Mini Mini0,53
17TV Puls0,61AXN0,45
18TVPPolonia0,58NationalGeographic Channel0,41
19CartoonNetwork0,44PolsatSport0,41
20Planete0,43TVN Turbo0,41
21TVN Style0,43Jetix0,35
22PolsatSport0,42TVN Style0,33
23NationalGeographic Channel0,39MTVPolska0,31
24Jetix0,38CartoonNetwork0,3
25Tele 50,3HBO0,3
26BBCCBeebies0,29Ale Kino0,29
27HBO0,29KinoPolska0,29
28Ale Kino0,28Hallmark0,24
29DiscoveryScience0,28Zone Club0,24
30MTVPolska0,28Canal+0,23

W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła sięTVP1.


W 16-49 miasta
Lp.StacjaStyczeń2008StacjaStyczeń2007
1TVP119,78TVP119,48
2Polsat16,9TVN17,71
3TVN16,62Polsat16,5
4TVP213,36TVP216,42
5TVP INFO2,78TVP INFO3,27
6TV42,31TVN 242,74
7TVN 242,07TV42,59
8TVNSiedem1,96TVNSiedem2,17
9Eurosport1,67VIVAPolska0,97
10AXN1,28TVPPolonia0,96
11Mini Mini1,06Eurosport0,87
12Polsat 2International1Discovery0,82
13Discovery0,97Mini Mini0,74
14VIVAPolska0,92NationalGeographic Channel0,63
15DisneyChannel0,82Polsat 2International0,63
16TVN Turbo0,81TV Puls0,63
17TVPPolonia0,78Tele 50,6
18Planete0,69PolsatSport0,59
19NationalGeographic Channel0,61TVN Turbo0,53
20TVN Style0,61AXN0,52
21PolsatSport0,59Jetix0,46
22CartoonNetwork0,51MTVPolska0,46
23Jetix0,49TVN Style0,46
24TV Puls0,46Ale Kino0,43
25DiscoveryScience0,41KinoPolska0,43
26Hallmark0,4HBO0,4
27HBO0,4Planete0,35
28Ale Kino0,37Zone Club0,35
29ComedyCentral0,37CartoonNetwork0,34
30TVPKultura0,36Hallmark0,28



KOMENTARZ DLA PORTALU WIRTUALNEMEDIA.PL

maciejgluszak- Wydaje się że w bieżącym roku pogłębiać będzie się procesprzejmowania widowni największych stacji przez kanały tematyczne.Łączny udział "dużych stacji" (TVP 1 i 2, Polsat, TVN) w grupie16-49 wynosił w styczniu 72 %. Oznacza to 2 punkty procentowespadku w stosunku do grudnia i aż 4 punkty w stosunku doanalogicznego okresu zeszłego roku. Stacje niszowe będą odgrywaćwięc coraz większą rolę, zwłaszcza w komunikacji skierowanej dowąskich grup (mieszkańcy miast, z ponadprzeciętnym dochodem iwykształceniem). Pamiętajmy jednak o skali zjawiska - w dalszymciągu nie jest możliwe skuteczne budowanie zasięgu wyłącznie woparciu o małe stacje.

Największym przegranym walki o widza jest TVP 2 - udział napoziomie 16,9 % oznacza dla tej stacji utratę 1/8 widowni wstosunku do stycznia zeszłego roku. Niewielki spadek zanotowałrównież TVN, podczas gdy Polsat i TVP 1 utrzymują poziomyoglądalności z zeszłego roku.

Pośród stacji niszowych uwagę (czy też raczej brak uwagi) zwraca TVPuls - wbrew zapowiedziom i oczekiwaniom części rynku, stacji tejnie udało się zwiększyć widowni - komentuje Maciej Głuszak,Software Development Manager OmnicomMediaGroup.

Dołącz do dyskusji: Styczeń 2008: ostro w dół TVP2, słabo TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl