SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Super Express”, „Metro” i „Przegląd Sportowy” jako jedyne dzienniki zarobiły więcej z reklam (TOP 10)

Większość czołowych dzienników zanotowała w br. niższe cennikowe wpływy z reklam niż przed rokiem. Wzrost przychodów osiągnęły jedynie trzy tytuły: „Super Express”, „Metro” i „Przegląd Sportowy”, za to największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita”.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do października br. cennikowe przychody reklamowe (bez rabatów i autopromocji) „Super Expressu” (Murator) wzrosły w skali roku o 24 proc., do 102,3 mln zł. „Metro” (Agora) zarobiło o 12,2 proc. więcej niż rok temu - 84,4 mln zł, a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - 21,1 proc. więcej (21,2 mln zł) - wynika z danych Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl.

Liderem wpływów z reklam wśród dzienników jest „Gazeta Wyborcza” (Agora) z przychodami w kwocie 346,5 mln zł. To o 11,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Drugi w zestawieniu dziennik - „Polska” (Grupa Polskapresse) - zarobił 192,6 mln zł (6,2 proc. mniej niż przed rokiem), a trzeci - „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 144,7 mln zł (2,5 proc. mniej).

Wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) spadły o 15,8 proc. (do 74,7 mln zł), „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 10,3 proc. (do 48,6 mln zł), „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) - o 12,2 proc. (do 23,8 mln zł), a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 11,2 proc. (do 22,1 mln zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Super Express”, „Metro” i „Przegląd Sportowy” jako jedyne dzienniki zarobiły więcej z reklam (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jadek
po co komu te dane? przecież dopiero kwoty po rabatach mają jakieś znaczenie dla obrazu rynku...
10 8
odpowiedź
User
olo
dgp podobnie jak puls biznesu sa to gazety specjalistyczne,
dla czytelnika, ktory odroznia lispendencje od korespondencji,
a ludzie sa nawet ciekawi tak prostych rzeczy jak bieg terminu,
albo sygnatura sprawy, nie mowiac juz o sygnaturach ksiag
wieczystych
8 8
odpowiedź
User
olo
zawsze mozna dodac strone dla mniej pismiennych
8 8
odpowiedź