SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Świat Wiedzy” nowym liderem, reszta magazynów traci

Debiutujący w sierpniu br. na rynku magazyn “Świat Wiedzy” został od razu liderem sprzedaży wśród miesięczników popularnonaukowych, spychając na drugie miejsce “Focusa”. Pozostałe tytuły zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej stracił “21. Wiek”.
 

Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu br. wyniosła 136 229 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł, oparty na niemieckiej licencji, wsparty został przy wprowadzaniu na rynek dużą kampanią promocyjną (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”, którego sprzedaż ogółem zmalała o 1,4 proc. do 108 998 egz.

Trzecia lokata przypadła “Wiedzy i Życie” (Prószyński Media), której wynik spadł o 4,8 proc. i wyniósł 35 242 egz.

Największym spadkiem dotknięty został miesięcznik “21. Wiek” (Amconex), zajmujący czwarte miejsce. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 13,7 proc. do 30 308 egz.

Wirtualnemedia.plsierpień
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Świat Wiedzy136 229-
Focus Poznać i Zrozumieć Świat108 998110 547
Wiedza i Życie35 24237 004
21. Wiek30 30835 119
Świat Nauki18 29720 473


Porównując dane z sierpnia br. do danych z lipca br.  spadek sprzedaży zanotował tylko “Focus”, którego wynik zmalał o 9,3 proc. Pozostałe tytuły zyskały, najwięcej “Wiedza i Życie” (20,4 proc.).

Miesięcznik “Focus Historia” (G+J Polska) miał łączone wydanie lipcowo-sierpniowe. Zanotowało ono sprzedaż na poziomie 50 461 egz. 

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPsierpieńlipiec
TytułSprzedaż ogółem
Świat Wiedzy136 229-
Focus Poznać i Zrozumieć Świat108 998120 229
Wiedza i Życie35 24229 276
21. Wiek30 30825 265
Świat Nauki18 29717 445
Focus Historia-50 461


 

Dołącz do dyskusji: “Świat Wiedzy” nowym liderem, reszta magazynów traci

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
calineczka
Jak na taką kasę zainwestowaną w kampanię promocyjną Świata Wiedzy to umówmy się - wynik słaby !!!!

odpowiedź
User
gapa
szkoda kasy na magazyn, którego wersja elektroniczna jest dostępna bezpłatnie na niemieckiej stronie www.weltderwunder.de, przed ukazaniem się magazynu w Polsce. Tłumacz Google pomoże. Darmo, szybko i przyjemnie :))
odpowiedź
User
Klikers
Oj, nieladnie zazdrosnicy. Zamiast tak brzydko obgadywac, lepiej wezcie sie porzadnie za redagowanie swojego magazynu. ;-)
odpowiedź