SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sylwester Wardęga wygrał YouTube Rewind. "Spodziewałem się 30, ale nie 100 milionów odsłon"

Filmowy żart „Mutant Giant Spider Dog” Sylwestra Wardęgi był najchętniej oglądanym w 2014 roku klipem niemuzycznym na całym świecie w serwisie YouTube. Wardęga cieszy się z sukcesu i zapowiada, że nie zwolni tempa.

Article

YouTube opublikował wczoraj YouTube Rewind - tegoroczną listę najchętniej oglądanych filmów i teledysków w Polsce i na świecie. Zestawienie powstało w oparciu o liczbę wyświetleń danego klipu, jego udostępnień, związanych z nim komentarzy oraz pozytywnych ocen odbiorców.

Ranking jest podzielony na dwie kategorie obejmujące teledyski i pozostałe klipy - w Polsce i w skali globalnej. W tej drugiej kategorii na świecie najchętniej oglądanym materiałem 2014 r. okazał się „Mutant Giant Spider Dog” Sylwestra Wardęgi, który od opublikowania na początku września zanotował na YouTube ponad 113 mln odsłon. Głównym bohaterem filmiku jest pies Wardęgi, który przebrany za gigantycznego pająka straszy przypadkowo napotkane osoby.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sylwester Wardęga nie krył radości ze zdobycia pierwszego miejsca w rankingu YouTube’a. - Bardzo mnie cieszy zajęcie pierwszej lokaty na świecie w 2014 roku - powiedział Wardęga. - Rok temu "Trener Policji" był numerem 1 w Polsce i sobie wtedy tak pomyślałem, że byłoby mega fajnie zająć kiedyś pierwsze miejsce na świecie, ale potem sprowadziłem się sam na ziemię myśląc "no bez jaj, to niemożliwe" a tu proszę... udało się już w następnym roku. Nie spodziewałem się tego. Na początku uznałem, że jak ten film będzie miał 30 mln to będę mega happy, nigdy nie pomyślałbym, że będzie aż 100 mln. Jednocześnie nieco mnie to smuci, bo wiem, że ciężko będzie pobić ten sukces. Nie codziennie udaje się zrobić tak viralowy film. Ale będę nadal kontynuował to co robię i rozwijał się. Na pewno nie osiądę na laurach. Może za rok uda się być najlepszym w układzie słonecznym, a potem kto wie... może droga mleczna? - zastanawiał się twórca najpopularniejszego klipu 2014 r.

W zestawieniu najpopularniejszych wideo wśród polskich użytkowników YouTube’a materiał Wardęgi znalazł się na drugiej pozycji, wyprzedziło go wideo z wykonaniem piosenki „Hera koka hasz LSD” przez Karolinę Czarnecką podczas 35. Przeglądu Piosenki Aktorskiej.

W obu rankingach klipów niemuzycznych znalazło się kilka reklam, m.in. spot Nike z udziałem najlepszych piłkarzy sponsorowanych przez tę firmę emitowany podczas mundialu (więcej na ten temat), viral „First Kiss” promujący markę odzieżową Wren (zobacz szczegóły) oraz spot „Puppy Love” browaru Budweiser promujący rozsądne picie alkoholu (więcej o tym).

Ponadto w zestawieniach są słynne fragmenty telewizyjnych talent-show („Voice of Italy” i brytyjskiego „Mam talent”), a także klip pokazujący, jak wygina się obudowa iPhone’a 6 Plus, o czym głośno było we wrześniu, zaraz po wprowadzeniu tego telefonu na rynek (więcej na ten temat).

Piosenkarka Katy Perry pogodziła ze sobą zarówno polskich, jak i zagranicznych internautów - wideo do jej piosenki „Dark Horse” zostało zwycięzcą zarówno w polskim, jak i globalnym zestawieniu teledysków.

Na kolejnych podstronach pełne listy najpopularniejszych klipów niemuzycznych i teledysków na YouTubie w 2014 r. - w Polsce i na całym świecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sylwester Wardęga wygrał YouTube Rewind. "Spodziewałem się 30, ale nie 100 milionów odsłon"

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marlena
Było do przewidzenia, Czika jest the best!!!
16 19
odpowiedź
User
Kurdupel
Gratulacje za pomysł, a w sumie to za wszystkie pomysły. Wiele filmów jego autorstwa warte jest uwagi.
17 22
odpowiedź
User
fdv
Te jego pseudofilmy są tylko potwierdzeniem i symbolem "gównowatości" panującej w mediach, na której można do tego zarobić. Kolejny przykład bezsensowej popularności. Co sensownego mają na celu jego filmy? Stek totalnych bzdur!
27 13
odpowiedź
User
alex
Płatne promo nadal trwa jak widzimy. Dno i kilo mułu!
23 11
odpowiedź
User
jadek
jak to mówią, dobre gówno zawsze w cenie
19 13
odpowiedź