SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rząd wydał 25 mln zł na kampanię „#Szczepimysię”, nie współpracuje z TVN, Agorą i RASP

Dotychczasowe wydatki na rządową kampanię informacyjną „#Szczepimysię” wyniosły ponad 25 mln zł. Najwięcej zarobiły na niej obsługująca media społecznościowe agencja Interprima, Grupa RMF i Polsat Media, natomiast żadnych emisji kampanii nie wykupiono w TVN, mediach Eurozetu, Agory i Ringier Axel Springer Polska.

Cezary Pazura w spocie o szczepieniach na koronawirusa Article

Kampania „#Szczepimysię” ruszyła pod koniec grudnia ub.r. wraz ze startem programu szczepień przeciw koronawirusowi. W pierwszym spocie wystąpiła dwójka aktorów, prywatnie ojciec i syn, którzy wiosną ub.r. byli bohaterami rządowej akcji promującej zasady bezpieczeństwa w czasie epidemii. Natomiast w połowie stycznia zaczęto emitować spot z Cezarym Pazurą. Dodatkowo wyświetlane są plakaty z dużym hasłem „#Szczepimysię”

Centrum Informacyjne Rządu opublikowało właśnie wykaz umów dotyczących akcji. Realizacją spotów i sesji zdjęciowej zajęła się spółka Production Services Poland należąca do ATM Grupy, za co zapłacono jej 1,78 mln zł.

5 mln zł na social media

Za realizację kampanii na platformach Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Linkedin i w sieci reklamowej Google Display Network odpowiada agencja Interprima. Zawarto z nią umowę o wartości 4,98 mln zł (wszystkie kwoty w tekście są brutto).

Natomiast Wirtualna Polska i Niezależne Wydawnictwo Polskie (to wydawca Niezalezna.pl) za emisję reklam otrzymały po 200 tys. zł, a Fundacja Instytut Nowych Mediów (wydawca wszystkoconajwazniejsze.pl i najwazniejsze24.pl) - 100 tys. zł.

Spoty w TV Republika i TV Trwam, a nie w TVN

Umowa z Polsat Media, biurem reklamy Telewizji Polsat obsługującym też niektórych mniejszych nadawców, na emisję spotów w telewizji i internecie opiewa na 2,57 mln zł.

Kancelaria premiera podpisała też umowę z Telewizją Polską na emisję spotów w tv i internecie, w komunikacie Centrum Informacyjnego Rządu nie podano jej wartości.

Telewizja Republika za 661 emisji spotów otrzymała 200 tys. zł, a Fundacja Lux Veritatis nadająca Telewizję Trwam - 400 tys. zł za 270 emisji. Również 400 tys. zł trafiło do Fratrii za 919 wyświetleń spotów w Telewizji wPolsce.pl, a także realizację kampanii na portalach wPolityce.pl i wGospodarce.pl.

Umów nie zawarto z innymi nadawcami telewizyjnymi, m.in. TVN Grupą Discovery.

3 mln zł w Grupa RMF, bez umów z Agorą, RASP i Eurozet

W radiu największy budżet skierowano do Grupy RMF - 3 mln zł za 18 444 emisje spotów. Polskie Radio dostało 1,5 mln zł za 2 428 emisji, a Time (broker reklamowy m.in. Radia Eska i Eski Rock) - 1,3 mln zł za 14 235 emisji oraz działania w serwisach internetowych Grupy ZPR Media.

Kampania „#Szczepimysię” nie jest natomiast realizowana m.in. w stacjach Eurozetu oraz regionalnych rozgłośniach publicznych obsługiwanych przez Audytorium17.

Umów nie podpisano także z Agorą, do której należy kilka stacji radiowych, serwisy internetowe na czele z Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” oraz czołowymi wydawcami prasowo-internetowymi, m.in. Wydawnictwem Bauer i Ringier Axel Springer Polska.

Na przełomie grudnia i stycznia kancelaria premiera zwróciła się do czołowych nadawców telewizyjnych i radiowych o bezpłatną emisję spotów na temat szczepień. Nadawały je m.in. Telewizja Polska, TVN, Grupa RMF i Grupa Radiowa Agory. W kampanię zaangażował się też Ringier Axel Springer Polska

Murale, ulotki i nalepki

Akcję odpłatnie realizuje kilku operatorów reklamy zewnętrznej. Braughman Group Media otrzymała 524,7 tys. zła (za wynajęcie nośników wielkoformatowych), a także namalowanie i ekspozycję sześciu murali), Screen Network - 400 tys. zł, Supersigns Polska - 341,3 tys. zł, Ströer Media - 250 tys. zł, Cityboard Media - 248,5 tys. zł, a Mini Media - 97,2 tys. zł. Umowy nie zawarto za to z Grupą AMS należącą do Agory.

Kancelaria premiera zapłaciła 3,11 mln zł Poczcie Polskiej za dostarczenie 14,81 mln zł ulotek na temat szczepień. Wydrukowała je spółka Prografix za 1,77 mln zł. Z kolei wydrukowaniem 10,65 mln zł ulotek i 316,5 tys. plakatów zajęły się Wojskowe Zakłady Kartograficzne, za co dostały 1,56 mln zł.

Na potrzeby akcji zlecono również przygotowanie 400 tys. nalepek, 10 tys. ulotek i 425 ramek społecznościowych (zapłacono za to 76,3 tys. zł Centrum Obsługi Administracji Rządowej) oraz tysiąca koszulek z nadrukiem #SzczepimySię (spółka BG Koszulkowo.pl otrzymała za to 16,3 tys. zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rząd wydał 25 mln zł na kampanię „#Szczepimysię”, nie współpracuje z TVN, Agorą i RASP

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TKM
Brawo Wy! Macie w d... rodaków.
11 7
odpowiedź
User
pppx
Administracja Biedna nie dba o swoje koncerny. Za czasów Trumpa TVN (amerykański właściciel) dostałby ten kontrakt.
9 4
odpowiedź
User
SantaClaus
Kilkanascie dni temu Gazeta Wyborcza pisała w okładkowym tekście, ze TVP, TVN i Polsat dostały z tej kampanii każdy po 2 mln od min zdrowia. Albo więc wtedy GW kłamała albo teraz WM kłamią
14 1
odpowiedź