Szef programowy Apple TV+ odchodzi ze stanowiska. Powodem słabe recenzje oryginalnych treści

Kim Rozenfeld, szef programowy platformy Apple TV+ odpowiedzialny za oryginalne filmy i seriale produkowane dla tej platformy odchodzi ze stanowiska zaledwie kilkanaście dni po wejściu serwisu na rynek. Oficjalnych przyczyn jego rezygnacji nie podano, jednak powodem mają być słabe recenzje autorskich seriali zaproponowanych na start Apple TV+.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Szef programowy Apple TV+ odchodzi ze stanowiska. Powodem słabe recenzje oryginalnych treści

Serwis Apple TV+ zadebiutował na rynku z początkiem listopada 2019 r. Platforma pojawiła się jednocześnie w 100 krajach na świecie oferując jednak na początek dostęp jedynie do 7 oryginalnych seriali wyprodukowanych na jej potrzeby. W Polsce za korzystanie z Apple TV+ trzeba zapłacić miesięcznie 24,99 zł.

Do tej pory szefem programowym Apple TV+ odpowiedzialnym za produkcję oryginalnych seriali i filmów na potrzeby platformy był Kim Rozenfeld, doświadczony menedżer i producent pracujący wcześniej m.in. w Sony oraz w ABC Studios.

Teraz, zaledwie kilkanaście dni po wprowadzeniu Apple TV+ na rynek pojawiła się informacja o tym, że Rozenfeld opuszcza swoje obecne stanowisko. Mają go tymczasowo zastąpić dotychczasowi podwładni – Matt Cherniss oraz Molly Thompson. Według nieoficjalnych informacji po odejściu z Apple TV+ Rozenfeld zamierza poświęcić się swojej firmie producenckiej Half Full Productions.

Oficjalnych powodów odejścia Rozenfelda nie podano, jednak według branżowych mediów w USA przyczyną mogą być słabe recenzje uzyskane wśród krytyków przez najważniejsze oryginalne seriale zaproponowane przez Apple TV+ - „The Morning Show”, „See”, „Dickinson” oraz „For All Mankind”. Z drugiej strony pojawiają się informacje o tym, że wbrew recenzentom wymienione pozycje zdobywają coraz większe zainteresowanie widzów, dlatego mogą doczekać się kolejnych sezonów.

Po starcie Apple TV+ eksperci rynku VoD w rozmowach z Wirtualnemedia.pl zaznaczali, że platforma ta różni się od takich usług jak Netflix czy Amazon, a jej szansą na rynkowy sukces jest przede wszystkim szerokie grono lojalnych użytkowników ekosystemu Apple.

W zakończonym 28 września 2019 r. IV kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotował przychód w wysokości 64,04 miliarda dolarów. To o 2 proc. więcej niż rok wcześniej (62,9 mld dol.). 60 proc. sprzedaży to sprzedaż poza USA. Zysk netto koncernu z Cupertino zmalał jednak w ujęciu rocznym z 14,13 miliarda dolarów do 13,69 miliarda dolarów. Spadł też przychód ze sprzedaży iPhone'ów: o 9 proc., z 36,76 miliarda dolarów do 33,36 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii