SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef ViacomCBS: W 2022 roku Pluto TV z miliardem wpływów reklamowych, Paramount+ z większymi przychodami

Bob Bakish, szef ViacomCBS przewiduje, że należąca do tego koncernu platforma Pluto TV do 2022 roku osiągnie przychody reklamowe w wysokości miliarda dolarów. Z kolei wpływy serwisu Paramount+ w wersji z reklamami mają przynieść więcej wpływów na użytkownika niż droższa subskrypcja pozbawiona spotów reklamowych.

Medialny koncern ViacomCBS powstał pod koniec 2019 r. z połączenia firm CBS i Viacom. Prezesem nowego podmiotu została Shari Redstone, córka medialnego magnata, który zmarł w sierpniu ub.r. Z kolei dyrektorem generalnym firmy jest Bob Bakish, który wcześniej kierował Viacom.

W 2020 r. przychody ViacomCBS wyniosły 25,28 mld dol. w porównaniu z 26,99 mld dol. w 2019 r. To spadek o 6 proc. w ujęciu rocznym. Za to w samym czwartym kwartale 2020 r. koncern odnotował wzrost przychodów na poziomie 3 proc., wyniosły 6,84 mld dol. Zysk netto z działalności operacyjnej w ub.r. wyniósł 2,3 mld dol., co jest wynikiem o 27 proc. gorszym niż w roku 2019, kiedy koncern zarobił 3,17 mld dol.

Czytaj także: Paramount+ ma 36 mln subskrybentów

4 marca 2021 r. ViacomCBS uruchomił serwis streamingowy Paramount+. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej -  filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Ameryce Łacińskiej Paramount+ zastąpił usługę o nazwie All Access. W USA dostęp do nowego serwisu na miesiąc kosztuje 4,99 dol. w  wersji podstawowej (z reklamami) i 9,99 dol. za opcję premium (bez reklam).

Większe przychody reklamowe, nie będzie akwizycji

Do ViacomCBS należy nie tylko Paramount+, ale także platforma streamingowa Pluto TV. Podczas konferencji dla inwestorów Bob Bakish zapowiedział, że ta usługa w 2022 r. będzie generowała miliard dol. przychodów reklamowych.

Według Bakisha prognozowane wpływy reklamowe Pluto TV to spory sukces, bowiem jeszcze w 2018 r. platforma ta osiągnęła wpływy z reklam w wysokości zaledwie 70 mln dol.

Czytaj także: WarnerMedia i Discovery: ogłoszono nazwę i hasło główne

Szef ViacomCBS zaznaczył, że Pluto TV jest obecnie dostępny na 25 rynkach, ale w planach jest dużo szersze wprowadzenie tej usługi. Bakish poinformował też, że wersja serwisu Paramount+ w tańszej wersji z reklamami da w przyszłości większy przychód w przeliczeniu na jednego użytkownika niż droższa subskrypcja pozbawiona przekazu reklamowego.

Podczas konferencji Bakish ujawnił także, że na razie firma nie przewiduje żadnych akwizycji ani połączeń z jej udziałem w segmencie medialnym. - Jesteśmy przygotowani do konkurowania na rynku, zarówno pod względem finansowym, jak i ofertą oryginalnych treści, które zapewnią nam odpowiednią skalę nowych odbiorców usług – zapewnił szef ViacomCBS.

Dołącz do dyskusji: Szef ViacomCBS: W 2022 roku Pluto TV z miliardem wpływów reklamowych, Paramount+ z większymi przychodami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl