Szef YouTube'a zapowiedział przekazanie 5 mln USD na walkę z antysemityzmem

Szef serwisu YouTube na Europę Pedro Pina zapowiedział w środę na Międzynarodowym Forum Pamięci o Holokauście i Zwalczania Antysemityzmu w Malmoe przekazanie pięciu milionów dolarów na walkę z antysemityzmem.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Szef YouTube'a zapowiedział przekazanie 5 mln USD na walkę z antysemityzmem

Według Piny pieniądze trafią do rządów i organizacji non profit, które "walczą z antysemityzmem i promują wiarygodne treści na temat Holokaustu".

Na forum w Malmoe YouTube, który umożliwia publikowanie filmów w internecie, oraz inne media społecznościowe są krytykowane za przyczynianie się do szerzenia teorii spiskowych.

Nad kontrolą publikowanych w YouTube treści "pracują ludzie oraz algorytmy"

Przedstawiciel YouTube podkreślił wcześniej w rozmowie ze szwedzkim dziennikiem "Dagens Nyheter", że nad kontrolą publikowanych w serwisie treści "pracują ludzie oraz algorytmy". Pina stwierdził, że programy komputerowe są lepsze w usuwaniu treści pornograficznych, a w przypadku poglądów politycznych "trzeba brać pod uwagę granice wolności wypowiedzi".

Według raportu szwedzkiej organizacji pozarządowej Expo w mediach społecznościowych, mimo zaawansowanej technologii i zaostrzonych regulaminów, rośnie liczba antysemickich wpisów.

Na forum w Malmoe obecnych jest ok. 400 uczestników, wśród nich 44 przedstawicieli państw, przede wszystkim ministrów oraz ambasadorów. Polskę reprezentuje wicepremier, minister kultury, dziedzictwa narodowego i sportu prof. Piotr Gliński.

W forum, oprócz gospodarza - szwedzkiego premiera Stefana Loefvena - uczestniczą także m.in. król Szwecji Karol XVI Gustaw oraz królowa Sylwia, przewodniczący Rady Europejskiej Charles Michel, prezydent Finlandii Sauli Niinisto oraz premier Albanii Edi Rama.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa