SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Szkoła z TVP” kilkukrotnie podnosi oglądalność w grupie 4-15. „Idea bardzo ciekawa, ale za pomysłem nie poszła dobra realizacja”

Przez cztery pierwsze „Szkołę z TVP” na czterech naziemnych antenach Telewizji Polskiej oglądało 137 tys. osób. Lekcje kilkukrotnie podnoszą oglądalność stacji w grupie 4-15. - Ogromna szkoda, że za pomysłem nie poszła dobra realizacja - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House.

Kadr ze „Szkoły z TVP”Article

Lekcje dla szkół podstawowych w ramach akcji „Szkoła z TVP” są emitowane od poniedziałku, 30 marca br. w czterech kanałach: TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w dni powszednie od godz. 8.00 do około 12.00, następnie stacje pokazują powtórki lekcji. Za ich zawartość merytoryczną odpowiada Ministerstwo Edukacji Narodowej, a sponsorem projektu jest Fundacja PGNiG.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House - w okresie od 30 marca do 2 kwietnia 2020 roku średnia widownia TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia pomiędzy godz. 8.00 a 12.00 (pasmo nadawania „Szkoły z TVP”) wyniosła 137 tys. osób. Przełożyło się to na 2,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 1,59 proc. w grupie 16-59 i 7,31 proc. w grupie 4-15 (będącej docelową grupą odbiorców projektu).

„Szkoła z TVP” hitem TVP3

„Szkoła z TVP” najwięcej widzów - 60 tys. - gromadzi w TVP3, gdzie nadawane są lekcje dla klasy czwartej i szóstej. Drugie miejsce, z widownią na poziomie 44 tys. osób, gromadzą lekcje w TVP Historia (lekcje dla klasy trzeciej i piątej). W TVP Rozrywka projekt ogląda 18 tys. osób (lekcje dla klasy drugiej i siódmej), a w TVP Sport - 16 tys. (klasa pierwsza i ósma).

Dla porównania, TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w analogicznym okresie tydzień wcześniej (tj. od 23 do 26 marca w godz. 8.00-12.00) oglądało 134 tys. widzów w 4+. „Szkoła z TVP” w grupie wszystkich odbiorców podniosła wyniki analizowanych stacji o 2,71 proc. W grupie 16-49 nastąpił spadek o 4,69 proc., w 16-59 widownia spadła o 13,67 proc.

Wysoki wzrost - wynoszący aż 550,03 proc. - „Szkoła z TVP” zanotowała wśród osób w grupie od 4 do 15 lat, a więc dzieci do których kierowane są lekcje.

- „Szkoła z TVP” to moim zdaniem mocno zmarnowany potencjał. O samym programie powiedziano już tak dużo że w zasadzie nie ma sensu się powtarzać, natomiast idea sama w sobie jest bardzo ciekawa - ogromna szkoda, że za pomysłem nie poszła dobra realizacja. Z drugiej strony łatwo powiedzieć - powalczyć o zainteresowanie dzieciaków i młodzieży treściami edukacyjnymi w dobie youtube.pl i wszechobecnej rozrywki programem robionym na przysłowiowym kolanie - czy to w ogóle mogło się w takim trybie udać? I mimo ogromnego procentowego przyrostu udziału w widowni anten w analizowanych pasmach w grupie 4-15 pamiętajmy o niskiej bazie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - Bo wnikając nieco głębiej - najlepiej obejrzaną w grupie 4-15 częścią „Szkoły z TVP” była część rozpoczęta 1 kwietnia o godz. 9.00 - zgromadziła ona przed telewizorem łącznie na wszystkich antenach nieco ponad 82 tysiące dzieci i młodzieży między 4 a 15 rokiem życia, co stanowi... zaledwie 1,8 proc. osób w tym wieku. Wyniki więc mówią same za siebie - dodaje.

https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/images/szko%C5%82a%20z%20tvp%20pierwszy%20tydzie%C5%84-1.png

TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia tuż po zakończeniu emisji premierowych odcinków „Szkoły z TVP” pokazuje powtórkowe odcinki cyklu. Cztery stacje pomiędzy 12.00 a 16.00 ogląda 100 tys. widzów (1,18 proc. udziału w 4+, 0,95 proc. w 16-49, 0,89 proc. w 16-59 i 4,13 proc. w 4-15. Powtórki względem analogicznego pasma tydzień wcześniej obniżają widownie stacji w grupach 4+, 16-49 i 16-59, ale kilkukrotnie podnoszą w grupie 4-15.

„Szkoła z TVP” radykalnie wpłynęła również na wzrost oglądalności TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w ujęciu całodobowym wśród dzieci 4-15 lat. Cztery analizowane stacje od 30 marca do 1 kwietnia miały łącznie 3,15 proc. udziału w tej grupie, o 377,27 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

W środę Telewizja Polska wydała oświadczenie w sprawie nieprzychylnych tekstów w mediach i komentarzy o „Szkole z TVP”. - Poniżanie i dyskredytowanie nauczycieli, którzy realizując swoją misję zdecydowali się zaangażować w projekt edukacyjny, którego celem jest zapewnienie ciągłości nauczania świadczy o niedostrzeganiu powagi sytuacji i wyzwań, które stoją przed naszym społeczeństwem w tej trudnej chwili - czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

TVP zaznaczyła, że pedagodzy, na co dzień uczący dzieci w szkołach publicznych, gdy poświęcają się i angażują w przedsięwzięcia służące dobru ogółu - stają się obiektem drwin i ataków. - Jeszcze kilka miesięcy temu te same media, które wspierały nauczycieli w walce o lepsze wynagrodzenia, dziś na podstawie jednostkowych pomyłek stygmatyzują ich. Zachowanie to świadczy o niedojrzałości przedstawicieli mediów komercyjnych oraz o braku solidarności ze społeczeństwem - stwierdził nadawca.

Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska w ramach akcji „Szkoła z TVP” będzie pokazywać lekcje także dla szkół ponadpodstawowych. Będą emitowane premierowo w TVP Kultura i TVP HD.

W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Szkoła z TVP” kilkukrotnie podnosi oglądalność w grupie 4-15. „Idea bardzo ciekawa, ale za pomysłem nie poszła dobra realizacja”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
No może czterolatki sadzaja przed telewizorem ,żeby mieć spokój ,ale nie wierzę w całą resztę
odpowiedź
User
walter
To chyba dla beki to oglądają 😁😁
odpowiedź
User
Oglądam tvp
A na TVN nic nawet wzmianki ciągłe jazgot
odpowiedź