SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sztuczna inteligencja w kampanii reklamowej Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS

Najnowsze spoty reklamowe Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS zostały wyprodukowane przy pomocy technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję (AI). W jesiennej kampanii internetowej wykorzystane zostaną też geotargetowanie i personalizację.

Jesienna odsłona naszej kampanii „Załatw to po sąsiedzku!” realizuje strategię marketingową, która na poziomie ogólnopolskim buduje wizerunek Banków Spółdzielczych, a na poziomie lokalnym nakierowana jest na pozyskanie klientów. Oczywiście, przy zachowaniu spójności komunikatu. Dzięki technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję, przygotowaliśmy indywidualny i lokalny przekaz. A konkretnie: 307 wariantów naszej reklamy wideo do serwisu YouTube, dla każdego z 307 Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS – wyjaśnia Robert Szymański, dyrektor Biura Marketingu w Banku BPS.

W przypadku Zrzeszenia BPS lokalny przekaz ma szczególne znaczenie. Dlatego ambasador marki, Tomasz Jakubiak, zaprasza klientów do najbliższego Banku Spółdzielczego, po sąsiedzku. W spotach wybrzmią nazwy poszczególnych banków, a nie – jak dotychczas – nazwa Zrzeszenia.

– Przygotowanie takiego materiału tradycyjnymi metodami, wiązałoby się z tym, że nasz ambasador, Tomasz Jakubiak, musiałby spędzić w studio filmowym, trudno to oszacować, ale może nawet i 100 godzin! Technologia, którą zaprzęgliśmy do pracy, z nagranego materiału wideo wyodrębniła samą twarz mówiącego, następnie „trenowała” mimikę modelu, aż do osiągnięcia rezultatów pozwalających na generowanie materiałów z zadanym tekstem. Nasza nowa kampania jest innowacyjna w skali całego polskiego rynku bankowego a nawet szerzej – reklamowego. Połączyliśmy w niej trzy elementy: sztuczną inteligencję, geotargetowanie i personalizację. Klient usłyszy w reklamie zaproszenie do Banku Spółdzielczego najbliższego miejscu, w którym aktualnie się znajduje. I to właśnie tam, po sąsiedzku, będzie mógł załatwić swoje sprawy finansowe – dodaje Robert Szymański.

Dokładne geotargetowanie

Za dopasowanie odpowiedniego wariantu reklamy do użytkownika z danej miejscowości odpowiada algorytm geolokalizacyjny Google. Geotargetowanie, z którego w kampanii korzysta Zrzeszenie BPS, umożliwia kierowanie przekazu reklamowego do wybranej grupy odbiorców przebywających na danym obszarze. Jest to technologia zwiększająca efektywność reklam przez lepsze dopasowanie do odbiorcy. Użytkownik rozpoznawany jest po: adresie IP urządzenia, z którego łączy się z Internetem – smartfonu, komputera, routera, itp.,  module lokalizacji w przeglądarce lub na urządzeniu mobilnym, miejscu zamieszkania, które podał na przykład w mediach społecznościowych. 

Kampania powstała we współpracy z agencją reklamową Eskadra, która jest główną agencją kreatywną Banku BPS oraz agencją FNF, która zapewnia rozwiązania technologiczne. Start kampanii zaplanowany jest na drugą połowę października br.

 

 

Dołącz do dyskusji: Sztuczna inteligencja w kampanii reklamowej Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ponury Grabaz
Uzytkownik jest rozpoznawany po IP,czyli nastepuje juz totalna inwigilacja uzytkownikow internetu. Bedziemy niewolnikami sieci
odpowiedź
User
Ponury Grabaz
Za dobre honorarium,to zostanie nawet ambasadorem papieru toaletowego z Biedronki.
odpowiedź