Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem

W IV kwartale 2018 roku na świecie sprzedanych zostało 59,3 miliona, a w całym ubiegłym roku 172,2 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem
Apple Watch 2

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2018 roku zwiększyła się o 31,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (45,1 mln), do poziomu 59,3 miliona sztuk.

Za ponad 1/3 sprzedaży (34,3 proc.) odpowiadały smartwatche, których sprzedaż rok do roku wzrosła o 55,2 proc. Opaski miały 30 proc. udziału w rynku, a urządzenia przeznaczone dla uszu - 21,9 proc.

Pozycję lidera utrzymało Apple, które sprzedało 16,2 miliona wearables (w tym 10,4 mln zegarków Apple Watch) - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej (13,3 mln). Pomimo tego firma z Cupertino zanotowała spadek udziału w rynku z 29,6 proc. do 27,4 proc.

Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 43,3 proc., do 7,5 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 12,6 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).

Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 248,5 proc. (z 1,6 mln do 5,7 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei. TOP 5 uzupełniły firmy Fitbit i Samsung.

grafika

W całym 2018 roku globalna sprzedaż wearables sięgnęła 172,2 miliona sztuk i była większa o 27,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017 (135 mln). W przypadku smartwatchów, które odpowiadały za 29,8 proc. rynku, sprzedaż wzrosła o 54,3 proc.

Wśród producentów, liderem także było Apple, przed Xiaomi, Fitbit, Huawei i Samsungiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu