SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem

W IV kwartale 2018 roku na świecie sprzedanych zostało 59,3 miliona, a w całym ubiegłym roku 172,2 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Apple Watch 2Apple Watch 2

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2018 roku zwiększyła się o 31,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (45,1 mln), do poziomu 59,3 miliona sztuk.

Za ponad 1/3 sprzedaży (34,3 proc.) odpowiadały smartwatche, których sprzedaż rok do roku wzrosła o 55,2 proc. Opaski miały 30 proc. udziału w rynku, a urządzenia przeznaczone dla uszu - 21,9 proc.

Pozycję lidera utrzymało Apple, które sprzedało 16,2 miliona wearables (w tym 10,4 mln zegarków Apple Watch) - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej (13,3 mln). Pomimo tego firma z Cupertino zanotowała spadek udziału w rynku z 29,6 proc. do 27,4 proc.

Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 43,3 proc., do 7,5 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 12,6 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).

Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 248,5 proc. (z 1,6 mln do 5,7 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei. TOP 5 uzupełniły firmy Fitbit i Samsung.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W IV KW. 2018 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

IV KW. 2018 SPRZEDAŻ

IV KW. 2018  UDZIAŁ W RYNKU

IV KW. 2017 SPRZEDAŻ

IV KW. 2017  UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

16.2

27.4%

13.3

29.6%

21.5%

2. Xiaomi

7.5

12.6%

5.2

11.6%

43.3%

3. Huawei

5.7

9.6%

1.6

3.6%

248.5%

4. Fitbit

5.5

9.4%

5.4

11.9%

3.0%

5. Samsung

4.0

6.8%

2.0

4.3%

105.6%

Pozostałe

20.3

34.3%

17.6

38.9%

15.6%

SUMA

59.3

100.0%

45.1

100.0%

31.4%

W całym 2018 roku globalna sprzedaż wearables sięgnęła 172,2 miliona sztuk i była większa o 27,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017 (135 mln). W przypadku smartwatchów, które odpowiadały za 29,8 proc. rynku, sprzedaż wzrosła o 54,3 proc.

Wśród producentów, liderem także było Apple, przed Xiaomi, Fitbit, Huawei i Samsungiem.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W 2018 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

2018 SPRZEDAŻ

2018            UDZIAŁ W RYNKU

2017 SPRZEDAŻ

2017            UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

46.2

26.8%

33.1

24.5%

39.5%

2. Xiaomi

23.3

13.5%

16.1

11.9%

44.6%

3. Fitbit

13.8

8.0%

15.4

11.4%

-10.0%

4. Huawei

11.3

6.6%

4.6

3.4%

147.3%

5. Samsung

10.7

6.2%

5.8

4.3%

85.1%

Pozostałe

66.8

38.8%

60.0

44.4%

11.2%

SUMA

172.2

100.0%

135.0

100.0%

27.5%

Dołącz do dyskusji: Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl