T-Mobile Polska przy spadku wpływów zwiększył zysk, ma 281 tys. więcej abonentów

W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska zanotował spadek przychodów o 4,5 proc. do 1,612 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL o 3,4 proc. do 423 mln zł. Liczba klientów operatora zwiększyła się o 215 tys. do 10,908 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W skali roku liczba klientów oferty prepaidowych T-Mobile Polska zmalała z 3,541 do 3,474 mln, natomiast liczba abonentów wzrosła z 7,152 do 7,343 mln.

- To już trzeci rok z rzędu, w którym T‑Mobile sukcesywnie buduje swoją bazę klientów. W tym czasie nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 918 tysięcy. W samym trzecim kwartale br. baza klientów abonamentowych wzrosła o 60 tysięcy, przy utrzymaniu rekordowo niskiego wskaźnika odejść Churn na poziomie 0,7 proc. - wylicza Andreas Maierhofer, prezes firmy.

Pod koniec czerwca br. operator wprowadził do sprzedaży nowe oferty abonamentowe Magenta 1, które oprócz usług mobilnych obejmują m.in. internet światłowodowy i dostęp do Netflixa. jest świadczony przez T-Mobile przede wszystkim na sieci światłowodowej Orange Polska.

- Od momentu wprowadzenia na rynek naszych pakietów konwergentnych Magenta 1 obejmujących pełen wachlarz usług telekomunikacyjnych dla domu oraz wyselekcjonowanej rozrywki najwyższej jakości, którą dają nam partnerstwa strategiczne z największymi dostawcami na świecie, widzimy systematyczny wzrost zainteresowania tą częścią naszej oferty. Dotychczasowe wyniki w tym obszarze pozwalają nam pozytywnie patrzeć na przyszłość rozwoju naszych usług konwergentnych - dodaje Andreas Maierhofer.

Ofertę Magenta 1 wspierają szeroko zakrojona kampania reklamowa, w jej obecnej odsłonie występuje Sonia Bohosiewicz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/amazon-prime-video-w-ofercie-t-mobile-polska-cena-opinie,7170833339324545a ##

T-Mobile podkreśla, że coraz większą część obsługi klientów prowadzi w internecie. Z drugiego na trzeci kwartał liczba klientów obsłużonych na platformach społecznościowych Facebook, YouTube, Instagram i LinkedIn zwiększyła się o ponad 110 proc. Już co trzeci klient indywidualny operatora regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, korzysta z aplikacji Mój T‑Mobile pozwalające na samodzielne zarządzanie i sprawdzanie usług i pakietów, kontrolowanie płatności i zmienianie wybranych ustawień konta.

Z drugiej strony liczba połączeń do biura telefonicznej obsługi klientów zmniejszyła się w ciągu roku o 4 proc.

grafika

93 proc. transmisji danych w sieci LTE

Telekom podał, że w trzecim kwartale br. ilość danych przesłanych przez jego klientów w internecie mobilnym była o 50 proc. wyższa niż rok wcześniej. Natomiast ilość danych w sieci LTE wzrosła aż o 200 proc., co jest związane z rosnącą popularnością smartfonów obsługujących ten standard. Już ponad 93 proc. transmisji danych w sieci T-Mobile odbywa się jest technologii LTE.

Operator informuje, że przez minione 12 miesięcy liczba stacji bazowych oferujących agregację pasma wzrosła o 40 proc. (jest już 8 520 stacji z CA), z czego 2 250 stacji obsługuje agregację wszystkich czterech pasm, na których telekom świadczy internet mobilny LTE.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orange-play-i-t-mobile-siec-5g-testy-na-liscie-krakow-torun-i-lublin-dlaczego-jak-korzystac-jak-dziala,7170823316436609a ##

Wzrost zysku dzięki optymalizacja kosztów

Przychody T-Mobile Polska wyniosły w minionym kwartale 1,612 mld zł, po spadku o 4,5 proc. w skali roku. Natomiast zysk EBITDA AL (AL czyli after lease, po uwzględnieniu kosztów leasingu) zwiększył się o 3,4 proc. do 423 mln zł, a marża EBITDA z 24,2 do 26,2 proc.

- Podobnie jak w poprzednich kwartałach podjęliśmy decyzję o koncentracji nie tylko na stronie przychodowej, ale także na optymalizacji kosztów, co pozwoli zwiększyć dochodowość oraz wygenerować środki na potrzeby przyszłych inwestycji - komentuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T‑Mobile Polska.

- Podjęta jeszcze pod koniec 2018 r. decyzja o ograniczeniu naszego zaangażowania w sprzedaż hurtową terminali zaowocowała lekkim spadkiem przychodów w trzecim kwartale, ale tym samym poprawiliśmy strukturę przychodów dzięki zaangażowaniu w bardziej zyskowne przedsięwzięcia biznesowe. Uzyskany w efekcie wzrost EBITDA AL jest zgodny z naszymi oczekiwaniami - podkreśla.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK