SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska ma 16 mln klientów, o 1/3 wzrosła liczba usługi dostępu do internetu

Spółka T-Mobile Polska na koniec czerwca 2013 roku obsługiwała 15,969 miliona klientów, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody T-Mobile wyniosły 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku.

Miroslav Rakowski

Miroslav Rakowski

Jak wynika z zaprezentowanych w czwartek danych na koniec I półrocza 2013 liczba klientów kontraktowych firmy T-Mobile (sieć komórkowa T-Mobile i Heyah) wzrosła do 7 mln, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych do prawie 9 mln.


 

W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku.

 


Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku.

- Niższe przychody spółki były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Patrząc na trend tegoroczny przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku - podano w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.
 
W drugim kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 milionów złotych i była wyższa o 3,9% w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0% i była wyższa o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Nakłady inwestycyjne spółki w drugim kwartale wyniosły 238 mln zł, co oznacza wzrost o 65,3 proc. rdr. Firma podała, że wzrost ten jest m.in. wynikiem działań związanych z budową i modernizacją sieci

- Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do Internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci - mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska S.A..

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ma 16 mln klientów, o 1/3 wzrosła liczba usługi dostępu do internetu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Khabar
Wzrost internetu mobilnego raczej nie dziwi chyba jako jedyni mają jeszcze duży zapas jeśli chodzi o przepustowość sieci, na hspa+ 6-7mbit/s da się już swobodnie pracować.
14 8
odpowiedź
User
Oshi
Modernizacja sieci zrobiła swoje, znaczne polepszenie prędkości internetu oraz większy zasięg. Widać że T-Mobile wraz z Orange coś tam jednak robią :)
11 8
odpowiedź
User
misiek
Oni nie mają tylu klientów! Specjalnie biorą taką metodę żeby sobie podwyższać wyniki!
10 10
odpowiedź