Przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4 proc. do 1,6 mld zł, liczba klientów o 152 tys. do 11,02 mln

W drugim kwartale tego roku T-Mobile Polska osiągnął całkowite przychody w wysokości 1,6 mld zł, co oznacza wzrost o 3,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Jak podaje telekom, udało mu się osiągnąć taki wynik "mimo niekorzystnych trendów rynkowych i ograniczenia działalności sklepów z powodu pandemii koronawirusa".

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

W czwartek T-Mobile Polska przedstawił wyniki finansowe i operacyjne za drugi kwartał 2020 r. Po osiągnięciu wzrostów w całym roku 2019 i pierwszym kwartale 2020 roku, T-Mobile Polska w drugim kwartale tego roku utrzymał pozytywny trend, mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego i ograniczenia działalności sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, spowodowanego pandemią Covid-19.

Firma wypracowała nowy model pracy i interakcji z klientami, dzięki czemu zwiększyła bazę klientów o 1,4 proc., ale też przekroczyła wyniki drugiego kwartału ubiegłego roku, osiągając przychody na poziomie 1,6 mld zł, o 3,4 proc. większe, przy wzroście bazy kontraktowej o 2,5 proc. W drugim kwartale wskaźnik rezygnacji z kontraktów spadł do poziomu 0,6 proc. - najniższego w historii firmy.

- W czasie pandemii znacząco wzrosła rola usług telekomunikacyjnych w pracy, edukacji i codziennym życiu naszych klientów. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebowali oni niezawodności ufając, że będziemy nieprzerwanie dostarczać rozwiązania najwyżej jakości. Nie mogliśmy zawieść pokładanego w nas zaufania. Jestem dumny, że T-Mobile, dzięki wysiłkowi wszystkich pracowników, sprostał temu zadaniu - powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

- Po zakończeniu lockdownu wprowadziliśmy nowy model pracy, oparty na bezpieczeństwie i elastyczności, który doskonale się sprawdził. Dzięki temu utrzymaliśmy wzrostowe trendy w obszarze przychodów z usług, osiągając zadowalające wyniki w perspektywie całego kwartału - dodał.

grafika

Wzrost EBITDA o 1,9 proc.

Pomimo utrudnień w sprzedaży i poniesienia dodatkowych kosztów w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa pracownikom i klientom oraz zmian w infrastrukturze w celu zapewnienia pracownikom możliwości pracy zdalnej, spółka osiągnęła kolejny wzrost EBITDA. EBITDA AL utrzymała pozytywny trend z pierwszego kwartału b.r. i osiągnęła 435 mln zł, rosnąc o 1,9 proc. rok do roku.

grafika

Jak podkreśla operator, podczas najbardziej intensywnej fazy pandemii wprowadził on szereg działań proklienckich. Oferował między innymi klientom bezpłatne pakiety danych, aby mogli być na bieżąco i pozostawać w kontakcie z bliskimi w czasie izolacji, zapewniał im bezpłatne pakiety serwisów streamingowych, a także udostępnił rozwiązania konferencyjne i oprogramowanie biznesowe. T-Mobile przyłączył się również do oficjalnych działań pomocowych, oferując nielimitowany dostęp do platform edukacyjnych i dostarczając szkołom oprogramowanie niezbędne do zdalnej edukacji.

- Wydarzenia z kwietnia i maja sprawiły, że utrzymanie stałego wzrostu EBITDA z poprzednich kwartałów stało się wyzwaniem. Na szczęście nasza szybka i płynna transformacja do nowego modelu pracy pozwoliła utrzymać tempo i zminimalizować wpływ negatywnych trendów rynkowych w okresie lockdownu. Po odmrożeniu polskiej gospodarki z powodzeniem odzyskaliśmy dynamikę handlową i zniwelowaliśmy lukę, dzięki czemu utrzymaliśmy nasze długoterminowe założenia wzrostu - powiedział Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T‑Mobile Polska.

grafika

Działania proklienckie w czasie pandemii

Wśród działań proklienckich T-Mobile, odpowiadających na zwiększone zapotrzebowanie na dostęp do internetu ze względu na zintensyfikowaną pracę i naukę zdalną, znalazły się też bezpłatne bonusy z internetem mobilnym, oferowane cotygodniowo w ramach akcji Happy Fridays. Tylko w drugim kwartale 2020 r. klienci T-Mobile skorzystali z darmowych prezentów od T-Mobile blisko 3,5 mln razy, aktywując pakiety składające się łącznie z ponad 23,3 mln bezpłatnych gigabajtów. W skali pierwszego półrocza to aż ponad 6,1 mln aktywacji w ramach Happy Fridays i blisko 44 mln bezpłatnych gigabajtów.

Operator podjął również decyzję, dzięki której dostęp do narzędzi umożliwiających zdalne nauczanie dla szkół, korzystanie z platform e-learningowych uczelni wyższych oraz z aplikacji „Kwarantanna Domowa” nie zużywały pakietów danych klientów T-Mobile. Z początkiem kwietnia T-Mobile wdrożył także ofertę szybkiego internetu domowego i światłowodu za złotówkę miesięcznie przez dwa miesiące. Zainteresowaniem klientów cieszył się w szczególności światłowód, którego sprzedaż stabilnie rośnie z kwartału na kwartał. Ma to m.in. związek z faktem rozszerzenia zasięgu światłowodu T-Mobile na 3,4 mln gospodarstw domowych dzięki rozpoczęciu sprzedaży usług na obszarze POPC2 operatorów Inea i Nexera.

W maju T-Mobile udostępnił klientom opcje „Super Deal” w ramach których mogli m.in. przez pół roku płacić o połowę niższe opłaty abonamentowe czy korzystać z bezpłatnego dostępu do platformy Netflix. W czerwcu prowadził nowe taryfy dla klientów abonamentowych: pojawiły się m.in. opcje z internetem bez limitu gigabajtów, a rabaty dla rodzin i duetów stały się jeszcze korzystniejsze.

Pod koniec drugiego kwartału 2020 r. T-Mobile odświeżył Heyah, która w zadebiutowała na rynku po raz drugi, tym razem jako Heyah 01 w wersji subskrypcyjnej. Nowa oferta zerojedynkowa jest skierowana do klientów, którzy oczekują prostych, nowoczesnych oraz konkurencyjnych usług. Z Heyah 01 klienci otrzymują nielimitowane rozmowy na numery komórkowe i stacjonarne w kraju, nielimitowane SMS-y i MMS-y oraz pakiet 20 GB danych na 30 dni w cenie 39 zł raz na dwa miesiące.

W czerwcu T-Mobile ogłosił dostępność sieci 5G dla klientów korzystających z najnowszych taryf. Do korzystania z zasięgu 5G nie są wymagane żadne dodatkowe opłaty ani pakiety, a sygnał sieci piątej generacji został udostępniony 6 milionom mieszkańców 46 miast.

Wzrost we wszystkich segmentach rynku biznesowego

T-Mobile osiągnął wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach rynku biznesowego. Rosnące zapotrzebowanie na pracę zdalną i rozwiązania cyfrowe spowodowały wzrost popytu na produkty z obszaru łączności i pracy zdalnej. T-Mobile przyłączył się do działań pomocowych w tym obszarze, zapewniając firmom bezpłatne licencje na oprogramowanie biurowe i rozwiązania telekonferencyjne.

W segmencie korporacyjnym w II kwartale T-Mobile Polska odnotował wzrost przychodów zarówno z usług łączności mobilnej, jak i stacjonarnych. Na to drugie znaczący pozytywny wpływ miało poszerzenie zasięgu własnej sieci światłowodowej T-Mobile. Pomimo trudnego otoczenia polskie firmy kontynuowały projekty z zakresu transformacji cyfrowej. Trend ten przybrał wręcz na sile, jako że wiele przedsiębiorstw skierowało swoją uwagę w kierunku rozwiązań cyfrowych, poszukując nowych modeli biznesowych w obliczu zmieniającej się sytuacji rynkowej. Eksperci T-Mobile wspierali klientów w takich przedsięwzięciach, dostarczając inteligentne rozwiązania umożliwiające optymalizację kosztów i zwiększające elastyczność. Wszystko to zaowocowało znacznym wzrostem przychodów T-Mobile i T-Systems z produktów ICT. W analizowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała swoje możliwości w tym obszarze, kontynuując proces inwestycyjny w nowe data center zlokalizowane w Warszawie.

W II kwartale 2020 r. w segmencie małych i średnich firm wprowadzono 5G do ofert MagentaBIZNES, przy jednoczesnym odświeżeniu planów taryfowych. W analizowanym okresie penetracja bazy B2B planami MagentaBIZNES znacznie wzrosła. Jednocześnie współczynnik churn spadł do nowego rekordowo niskiego poziomu. Położenie przez operatora silnego nacisku na rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży w tym segmencie przyniosło efekty w okresie lockdownu – wielkość sprzedaży online w drugim kwartale rok do roku wzrosła dwukrotnie. T-Mobile poszerzył również zasięg swojej oferty światłowodowej w oparciu o sieci partnerów infrastrukturalnych. W efekcie spółka odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i liczby klientów także w sektorze małych i średnich firm.

grafika

Rozwój sieci: 5G, większa prędkość, wyższa jakość

W drugim kwartale bieżącego roku T-Mobile zakończył dwa ważne projekty w obszarze sieci radiowej. Pierwszy z nich to zapoczątkowana w maju 2018 roku zmiana modelu wykorzystywania posiadanych częstotliwości, w ramach której zakończone zostało współdzielenie zasobów 1800MHz Orange. W efekcie tego projektu całość tego pasma wykorzystywane jest przez klientów T-Mobile, powiększając pojemność sieci LTE i poprawiając średnie prędkości przesyłania danych. Także w drugim kwartale na 1600 stacjach bazowych udostępniona została klientom T-Mobile technologia 5G z wykorzystaniem 10MHz pasma z zakresu 2100MHz.

Niezależnie od prowadzonych projektów T-Mobile nadal rozbudowuje i modernizuje sieć radiową. Do 9660 wzrosła liczba stacji obsługujących agregację pasma, z czego blisko 3500 stacji obsługuje agregację 4 pasm, a 4000 agregację 3 pasm częstotliwości. W raporcie aplikacji Rfbenchmark T-Mobile przez przeważającą część roku dzierżył palmę pierwszeństwa w zakresie szybkości przesyłania danych. W aplikacji Speedtest w każdym z miesięcy drugiego kwartału T‑Mobile uzyskał najlepsze wyniki szybkości przesyłania danych niezależnie od technologii, jak i w samej sieci LTE. Również w drugim kwartale tego roku T-Mobile otrzymał certyfikat „Best in test” dla najlepszej sieci mobilnej w Polsce. Certyfikat ten trafił do T-Mobile po raz piąty z rzędu.

Odpowiedzialny biznes w czasach pandemii

Drugi kwartał 2020 r. w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu upłynął T-Mobile pod znakiem wsparcia różnych grup społecznych w czasie pandemii. Firma została partnerem Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM, działającego przy Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej oraz dołączyła do akcji Fundacji Legii #GOTOWIDOPOMOCY. Operator uruchomił również dwie bezpłatne infolinie: dla pracowników służby zdrowia ze wsparciem psychologicznym (inicjatywa przygotowana z organizacją Dawka Wsparcia) oraz Telefon Pogadania dla seniorów (realizacja z Fundacją Otwarte Idee). Dodatkowo firma wsparła kilkanaście placówek medycznych, przekazując telefony oraz tablety wraz z kartami SIM, a przy użyciu drukarek 3D przygotowywała zestawy do montażu przyłbic ochronnych dla personelu medycznego.

Jednocześnie T-Mobile kontynuował dotychczasową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, modyfikując część działań na aktywacje online. Przykładem takiego podejścia są inicjatywy realizowane w ramach kampanii WE CARE, takie jak stworzenie ekologicznego e-przewodnika dla pracowników czy seria webinarów i warsztatów z ekspertami zewnętrznymi na tematy związane z ochroną środowiska, zero waste czy odpowiedzialną konsumpcją.

Działania firmy w zakresie CR zostały w tym okresie docenione w dwóch prestiżowych konkursach branżowych. Firma otrzymała najwyższe, złote, wyróżnienie w konkursie Listki CSR organizowanym przez tygodnik „Polityka” oraz tytuł „Debiutanta Roku” w Rankingu Odpowiedzialnych Firm przygotowywanym przez Dziennik Gazetę Prawną wspólnie z Deloitte, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Akademią Leona Koźmińskiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"