Ta aplikacja przekonuje Zetki do rzetelnych wiadomości. Oto Newsreel

Aplikacja Newsreel powstała, by przekazywać wiadomości dla najmłodszych internautów przed trzydziestką. Czy uda jej się przebić przez socialmediowe feedy i dotrzeć do młodych?

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Ta aplikacja przekonuje Zetki do rzetelnych wiadomości. Oto Newsreel
Newsreel

Założycielem Newsreel jest Amerykanin Jack Brewster. Jako dziennikarz współpracował z „The Wall Street Journal”, „Forbes”, „Time Magazine”, Vice, Fortune, „Newsweek”.

Brewster zajmował się także badaniem dezinformacji – jego analizy były opisywane przez najważniejsze amerykańskie media - „The New York Times”, Bloomberg, „The Wall Street Journal” czy „The Washington Post”. Jako stypendysta fundacji Fulbrighta w Niemczech prowadził badania nad nawykami młodych ludzi w zakresie konsumpcji wiadomości i tym, jak mogą na nie odpowiadać media i dziennikarze.

Młodzi nie chcą newsów z mediów

Na podstawie własnych badań i obserwacji Jack Brewster stwierdził, że dzisiejsi nastolatkowie i młodzi dorośli nie znajdują w tradycyjnych informacji, które dotyczą ich życia i bieżących problemów. Natłok negatywnych newsów, przesyt tematów politycznych powoduje, że młodzi odwracają się od konsumpcji mediów – według Reuters Digital News Report, problem tej zwany „news avoidance” dotyczy aż 39 proc. osób w wieku 18-24 lat oraz 41 proc. w grupie 25-34 lata.

Osoby z pokolenia Z czerpią za to informacje o świecie z innych źródeł – głównie TikToka i Instagrama oraz podcasterów i youtuberów. Misją Newsreel od Jacka Brewster jest na powrót przyciągnięcie młodych do rzetelnych źródeł informacji z wiarygodnych mediów (czego nie zapewniają często social media).

Początkowo na rozwój Newsreel Brewster zebrał na Kickstarterze ponad 54 tysiące dolarów. Obecnie udało się już pozyskać 200 tysięcy dolarów, wydawca chce na dalsze rozbudowywania aplikacji pozyskać milion dolarów.

– Newsreel jest o dostarczaniu informacji w nowy sposób – mówi założyciel aplikacji, który rozwija się z czwórką młodych dziennikarzy. Program

Newsreel działa w oparciu o mechanikę znaną z apki do nauki języków obcych Dulingo. Użytkownik po wejściu w aplikację ma przedstawione trzy informacje, z naciskiem na politykę i sprawy zagraniczne. Do zapoznania się z nimi czytelnicy są zachęcani metodami grywalizacji, co buduje zaangażowanie i zachęca do dalszego konsumowania treści.

grafika

Jak działa Newsreel 

Czytelnicy przewijają artykuły podzielone na małe fragmenty (podobne do Snapchata). Tekst jest przeplatany filmami i quizami, które sprawdzają, czy czytelnicy przyswoili to, co przeczytali. Czytelnicy rejestrują  swoją „passę”, korzystając z aplikacji w kolejnych dniach, czytając wszystkie trzy serwowane wiadomości.

Przykładowe trzy historie z 17 marca: »Trump deportuje setki osób na mocy precedensowego prawa wojennego«, »Trump dąży do zamknięcia Głosu Ameryki« i »Najwyższy przywódca ISIS zabity w amerykańskim nalocie w Iraku«.

– Newsreel ma angażować, sprawiać, że zastanowisz się nad treścią. Dla nas media to nie tylko suche artykuły, newslettery i krótkie wideo. To narzędzie, dzięki któremu będziesz rozumieć otaczający świat i zróżnicowane perspektywy – opisuje w filmie promocyjnym na Kickstarterze Jack Brewster.

Obecnie Newsreel sprzedawany jest na poziomie instytucjonalnym szkołom wyższym, które następnie udostępniają ją użytkownikom. W przyszłości apka może być jednak skierowana bezpośrednio do subskrybentów i oferować reklamy.

Aplikację kupiło jak na razie kilka amerykańskich koledżów oraz Toronto Metropolitan University w Kanadzie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7