SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Portal „Faktu” zamieścił tekst na poważnie oparty na parodystycznym profilu twitterowym o. Rydzyka

W nocy z piątku na sobotę na portalu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) pojawił się artykuł o rzekomej reaktywacji przez Telewizję Trwam programu „Rower Błażeja”. Był oparty na wpisie z parodystycznego profilu o. Tadeusza Rydzyka na Twitterze. W sobotę przed południem tekst usunięto.

Ojciec Tadeusz Rydzyk, prezes Fundacji Lux Veritatis (fot. PAP / Bartłomiej Zborowski) Article

Tekst zatytułowany „Konfesjonał w rogu dyskoteki? Ojciec Rydzyk reaktywuje ‘Rower Błażeja’!” opublikowano na Fakt.pl o godz. 1:31. Zrelacjonowano w nim wpis z twitterowego konta o. Tadeusza Rydzyka zamieszczony w piątek wieczorem.

„Kochani wykupiliśmy prawa autorskie i już od wtorku w Telewizji Trwam wznawiamy znany i kochany program pod zmienioną nazwą ROWER ŚW. BŁAŻEJA. poruszać będziemy problemy młodzieży. Temat pierszego odcinka konfesjonał w rogu dyskoteki, szybki grzech szybka spowiedź za czy przeciw?” - czytamy w tym tweecie.

W tekście na Fakt.pl wzięto tę informację na poważnie. Tymczasem profil twitterowy @ksTadeuszRydzyk to parodia założyciela Radia Maryja i TV Trwam. Jest to zaznaczone w opisie konta. Profil działa od prawie dwóch lat, ma 2,4 tys. followersów, zamieszczono na nim prawie 700 wpisów.

W sobotę rano pomyłkę redakcji Fakt.pl wytknęli niektórzy internauci, m.in. na Twitterze. Artykuł o wpisie rzekomego o. Tadeusza Rydzyka szybko został usunięty.

- Rośnie nam rodzina, mówią o nas w Fakcie. Piękne przed nami czasy nastają - skomentowano to na profilu @ksTadeuszRydzyk.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. Fakt.pl zanotował 7,68 mln realnych użytkowników i 120,06 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Portal „Faktu” zamieścił tekst na poważnie oparty na parodystycznym profilu twitterowym o. Rydzyka

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lejba
W sumie Fakt tojedna wielka pomyłka...
20 0
odpowiedź
User
Dred
Teraz ekipa z jubilerskiej zaorze do końca i "werbelek" jeszcze liderem rynku zostanie kiedys
4 0
odpowiedź
User
gość
Fajne to współczesne dziennikarstwo, takie nie za rzetelne, obiektywne i nie za stronnicze.
17 0
odpowiedź
User
Maria
W przypadku absurdów toruńskiego potentata, to kto wie, czy coś takiego nie mogłoby zaistnieć naprawdę....
2 9
odpowiedź