SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od marca do sierpnia 2013 roku pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników

W okresie od marca do sierpnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,01 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,06 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,86 proc. respondentów (wzrost o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.

>>> Pisma plotkarskie w czołówce tygodników w Polsce

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,99 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,71 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,90 proc. czytelników, czyli o 1,34 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,77 proc. do 6,27 proc.

Tygodniki

marzec 2013 : sierpień 2013

marzec 2012 : sierpień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

27,01%

29,07%

Życie na Gorąco

17,86%

16,67%

Chwila dla Ciebie

14,50%

13,50%

Angora

11,99%

11,28%

Newsweek

8,90%

7,56%

Auto Świat

7,17%

6,31%

Wprost

6,27%

5,77%

Polityka

5,47%

5,64%

Twoje Imperium

5,16%

4,89%

Na Żywo

4,91%

4,13%

To & Owo

4,74%

4,51%

Gość Niedzielny

4,02%

3,90%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,67%

3,65%

Rewia

3,23%

2,64%

Motor

2,93%

2,69%

Świat & Ludzie

2,63%

1,89%

Przekrój

2,45%

2,18%

Teleprogramy

2,44%

2,88%

Super TV

2,20%

2,70%

Uważam Rze inaczej pisane

2,11%

2,96%

Tele Max

1,45%

1,48%

Forum

1,24%

1,05%

Teraz

1,23%

1,03%

W Sieci

1,14%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,75%

0,66%

Tygodnik Siedlecki

0,70%

0,68%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,51%

0,50%

City

0,45%

 

MM Moje Miasto

0,37%

0,46%

Teraz Opole

0,03%

-


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.

Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,92 proc. do 13,05 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,35 pkt. proc. i wyniosło 12,61 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,77 proc. respondentów (do góry o 3,60 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Dwutygodniki

marzec 2013 : sierpień 2013

marzec 2012 : sierpień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Pani Domu

14,23%

14,51%

Przyjaciółka

13,05%

14,92%

Tina

12,61%

12,96%

Naj

11,77%

8,17%

Gala

9,96%

8,49%

Viva

9,94%

9,92%

Z Życia Wzięte

7,95%

8,17%

Party Życie Gwiazd

7,61%

6,75%

Tele Świat

5,32%

4,96%

Show

5,19%

3,93%

Takie jest Życie

4,31%

3,93%

Świat Seriali

3,30%

3,53%

Sukcesy i Porażki

3,14%

2,78%

Bravo

2,60%

2,60%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,26%

1,74%

Bravo Sport

2,02%

2,15%

Grazia

1,79%

-

Relaks

1,77%

1,55%

TV14

1,36%

1,19%

Forum

1,25%

-


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od czerwca do sierpnia 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w okresie od lipca do sierpnia br. - „Wprost”, natomiast w okresie od marca do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl