SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telekamery 2009 z mniejszą widownią niż w poprzednich latach

Tegoroczna ceremonia rozdania Telekamer "Tele Tygodnia", która transmitowana była tradycyjnie na antenie Dwójki, przyciągnęła przed ekrany średnio 6,6 mln widzów przy udziale na poziomie 38,96 proc. To najsłabszy wynik oglądalności tej imprezy w ciągu ostatnich ośmiu lat.

Telekamery 2009 z mniejszą widownią niż w poprzednich latach

Większą widownię miała druga część tegorocznej gali, którą oglądało 7,2 mln osób dając stacji 42,99 proc. udziału. Pierwsza część ceremonii przyciągnęła 6 mln oglądających i 35,05 proc. udziału - wynika z danych instytutu AGB Nielsen Media Research.

Telekamery 2009 Wszyscy 4+
16-49
Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
02-02-2009 21:05 22:05 7 215 636 42,99% 35,47%
02-02-2009 19:55 20:56 5 985 610 35,05% 30,26%
średnia

6 596 540 38,96% 32,92%

Podczas transmisji z rozdania Telekamer TVP 2 bezapelacyjnie była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który w tym czasie emitował film "Szklana pułapka" - jego oglądalność wyniosła 2,9 mln widzów. Dalej uplasowały się: TVN ("Uwaga!", "Na Wspólnej", "W11 - wydział śledczy" i "Detektyw Monk" ; 2,67 mln) i TVP 1 ("Sport", "Pogoda", "Gra miłości i przypadku", "Tylko dla twoich oczu"; 1,7 mln).


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 2 - Telekamery 2009 6 596 540 38,96%
Polsat 2 897 338 17,11%
TVN 2 672 672 15,79%
TVP 1 1 656 500 9,78%

<Przeczytaj, kto triumfował na gali Telekamery 2009>

Pomimo sporej przewagi Dwójki nad konkurencją, tegoroczna gala cieszyła się najmniejszą popularnością od 2002 roku. Najwięcej widzów w ciągu ostatnich ośmiu lat zgromadziła ceremonia rozdania Telekamer w 2006 roku, którą obejrzało 9,13 mln osób.

Program AMR
TELEKAMERY 2002 7 401 144
TELEKAMERY 2003 7 224 144
TELEKAMERY 2004 8 531 122
TELEKAMERY 2005 8 291 564
TELEKAMERY 2006 9 131 794
TELEKAMERY 2007 7 964 909
TELEKAMERY 2008 7 011 102
TELEKAMERY 2009 6 596 540

Z danych telemetrycznych wynika, że na reklamach nadawanych wokół tegorocznej gali TVP 2 zarobiła 1,6 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Transmisja z ceremonii przyciągnęła przed telewizory głównie kobiety, widzów powyżej 45. roku życia oraz mieszkańców wsi, średnich oraz małych miast.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 77 37,00%

Kobiety 121 63,00%
Wiek 4- 9 42 2,49%

10- 15 66 4,87%

16 - 19 49 2,95%

20 - 24 40 3,45%

25 - 29 53 4,55%

30 - 34 79 6,33%

35 - 39 80 5,52%

40 - 44 86 5,52%

45 - 49 123 9,13%

50 - 54 148 12,24%

55 - 59 157 11,77%

60+ 164 31,17%
Wlk.miasta Wieś 102 39,97%

< 50 tys. 112 26,75%

50-100 tys. 101 8,58%

100-200 tys. 92 7,30%

> 200 tys. 84 17,40%
Zawód Top management 95 7,51%

Pracownicy szczebla średniego 87 12,38%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 93 19,23%

Emeryci 163 43,38%

Inne 57 17,50%
Wykształcenie Podstawowe 111 50,15%

Średnie 101 30,46%

Wyższe 105 12,03%

Inne 55 7,37%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telekamery 2009 z mniejszą widownią niż w poprzednich latach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl