SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telemetria Polska - nowe badanie rynku mediów. KRRiT ogłasza konsultacje społeczne

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła termin konsultacji społecznych w sprawie organizowanych przez nią badań tele- i audiometrycznych rynku mediów w ramach projektu Telemetria Polska. Konsultacje będą dotyczyć wyboru technologii oraz wdrożenia ogólnopolskiego panelu badania konsumpcji mediów.

Article

Konsultacje społeczne organizowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji będą związane bezpośrednio z pracami nad nowym pomiarem tele- i audiometrycznym rynku mediów. Rada pracuje nad koncepcją tych badań od początku br., a realnie działania podjęła od kwietnia br., ogłaszając najpierw dialog techniczny dotyczący technologii pomiarowej, a następnie drugi dialog techniczny – dotyczący założeń dla badania założycielskiego oraz jego kontroli.

Zainteresowani projektem Telemetria Polska mogą zgłaszać swoje uwagi 3 sierpnia br. w Warszawie (w Centrum Konferencyjnym przy ul. Zielnej 37). Mogą one dotyczyć prac badawczo-rozwojowych w zakresie wyboru technologii do realizacji pomiaru konsumpcji mediów oraz wdrożenia ogólnopolskiego badania konsumpcji mediów.

Przedsiębiorcy zainteresowani uczestnictwem w spotkaniu mogą przesłać zgłoszenia do 1 sierpnia br. (wraz z wymaganymi dokumentami), na adres mailowy: badania@krrit.gov.pl.

Telemetria Polska

W maju br. KRRiT ogłosił, że badaniami telewizji i słuchalności radia w Polsce zajmie się nowa jednostka na wzór Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku i sama pełnić rolę nadzorcy.

Z naszych informacji wynika, że nadal trwają prace nad stworzeniem struktur tej jednostki. Wszystko wskazuje na to, że spółka, która będzie nadzorować badania będzie nosić tę samą nazwę, co projekt badania - Telemetria Polska. Nazwa ta została po raz pierwszy użyta przez KRRiT 26 lipca br.

Nie wiadomo nadal, kto będzie zasiadał w jej strukturach. Dyrektorem badań konsumpcji mediów z ramienia KRRiT jest obecnie Michał Wigurski, który odpowiada m.in. za przeprowadzenie dwóch dialogów technicznych. Według niego pierwsze wnioski ze spotkań z przedstawicielami rynku będzie można formułować już na początku sierpnia.

Mniejsze zainteresowanie drugim dialogiem technicznym

Jak informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, do pierwszego dialogu technicznego zgłosiło się aż 30 firm. W kolejnym, zainteresowanie było o wiele mniejsze – do drugiego dialogu technicznego, poprzedzającego wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgłosiło się 6 firm: Ipsos, Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, Kantar Polska, Polsat Media Biuro Reklamy, PBS, AGB Nielsen Research.

Pierwszy dialog: propozycje, drugi dialog: rozwiązania pomiarowe

Pierwszy dialog techniczny służył do zbadania dostępnych na rynku technologii i zapoznania się z propozycjami zainteresowanych podmiotów. Kolejny (obecnie trwa) ma na celu realizację i kontrolę badania założycielskiego (establishment survey). Będzie ono poprzedzać badanie pilotażowe i jest kluczowe w realizacji badań konsumpcji mediów. Ma dostarczyć szczegółowe informacje na temat struktury społeczno-demograficznej oraz modelu i sposobu konsumpcji mediów przez mieszkańców Polski w podziale ogólnokrajowym i regionalnym, a także dostarczyć bazę danych potencjalnych respondentów do badania panelowego, ze szczególnym opisem ich cech społeczno-demograficznych oraz zachowań medialnych.

Na etapie drugiego dialogu technicznego KRRiT ma zapoznać się z pomysłami i rozwiązaniami pomiarowymi. Firmy miały zaproponować metodę badania założycielskiego (CAPI, CATI, CAWI itd.), dobór operatu, definicję panelisty/gospodarstwa domowego, propozycję doboru próby, jej wielkości (KRRiT wymaga, aby w pilotażowym badaniu wynosiła 10 tys. – przyp.red.), narzędzi realizacji badania, jego oprogramowania; sposób przeprowadzania wywiadu, wskaźnik odpowiedzi (i sposobu gratyfikacji uczestników badania), dobór osób biorących udział, czas trwania wywiadu, jego dokumentacji, konstrukcji narzędzia badawczego, rodzaju panelu (gospodarstw domowych czy respondentów), zasad rekrutacji, kontroli terenowej przeprowadzonego badania, szacunkowych kosztów realizacji i kontroli badania.

KRRiT planuje, aby pilotaże nowych rozwiązań pomiarowych ruszą do końca tego roku. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat. KRRiT dysponuje budżetem na nowy projekt w wysokości ok. 15 mln złotych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telemetria Polska - nowe badanie rynku mediów. KRRiT ogłasza konsultacje społeczne

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yyy
Czemu polska anie narodowa?oco tu chodzi?
39 16
odpowiedź
User
Marek
Do kolejnego etapu dialogu przejdą te firmy, ktore zapewnia, że wyniki ogladalnosci beda zawsze spójne z majakami Kurskiego.
28 21
odpowiedź
User
Strasse
Nielsen jak każdy monopolista jest szkodliwy dla rynku, przełamanie monopoli to jedna z dewiz Unii Europejskiej.
20 22
odpowiedź
User
Ja Ja
Czemu polska anie narodowa?oco tu chodzi?


w praktyce pewnie i tak niemiecka jak 90% wszystkiego w mediach
17 13
odpowiedź
User
Albo rybka albo akw.
System jest schizofreniczny. Cała branżą w okół tv tkwi w tej schizofrenii. Jeżeli Nielsen bada 2000 mieszkań to aby to było w miarę wiarygodne powinno być jak w radio. Przepytać co 2 tyg. Wtedy będą wiarygodne szacunki. Jeżeli Nielsen udostępnia de facto techniczne dane o zachowaniu grupy jej reposndentów z dokładnością do 1 minuty a de facto do do 30 sek. To niech mi ktoś powie gdzie tu jest wiarygodność. Bo np. stacje AXN o godz. 17.15 do 17.22 oglądało 13 000 widzów reprezentowanych przez JEDNEGO panelistę. Czy ktoś o zdrowych zmysłach UWIERZY ŻE te 13 000 ludzi reprezntowaych przez JEDNEGO PANELISTĘ zachowało się tak samo co do 30 sekund ? NIE nikt nie uwierzy NIELSEN też nie wierzy bo mówi że to szacunki ALE telewizje skasują realną KASĘ wystawią realną FAKTURĘ jak za 13 000 widzów. 13.000 tysiecy widzów to ok. 8 % 1 GRP to około 80 PLN x blok 7 minut to jest 14 reklam czyli 1120 PLN ZA DOTARCIE DO JEDNEGO PANELISTY ! Chore ? SCHIZOFRENIA 100 % . Telewizja to babcia bez zębów. INTERNET to młokos który przyszłość ma jeszcze przed sobą. NIECH TELEWIZJA ZACZNIE BADAĆ SIĘ JAK RADIO SPRZEDAJE TYGODNIOWE SZACUNKOWE DANE. A DOMY MEDIOWE PRZESTAŃCIE WCISKAĆ ŻE WY JAKIES ZASIEGI ROBICIE ZA TE GRUBE MILIARDY OPARTE NA WIRTUALNYCH LICZBACH.
16 16
odpowiedź