SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja narzędziem rozwijania swoich życiowych pasji dla 95 proc. Polaków

Dla większości Polaków głównym narzędziem rozwijania swoich życiowych pasji jest telewizja. Dalsze miejsca zajęły YouTube i kanały social media - wynika z badania Tapestry Research.

fot. Shutterstock.com Article

Z przeprowadzonego na zlecenie Discovery, Inc. badania Tapestry Research wynika, że telewizja to źródło inspiracji i informacji na temat ulubionych zainteresowań dla 95 proc. Polaków. Drugie miejsce wśród narzędzi rozwijania życiowych pasji zajął serwis YouTube, który otrzymał 85 proc. wskazań. Trzecią lokatę zajęły kanały social media - 69 proc. wskazań.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Badanie przeprowadzono również w dwunastu zagranicznych krajach. Biorąc pod uwagę dane z wszystkich trzynastu rynków telewizja otrzymała 93 proc. wskazań. Dalsze miejsca zajęły: kanały social media (67 proc. wskazań) oraz inne osoby (66 proc.).

- Discovery od lat rozbudza w widzach pasje oferując programy, które inspirują, edukują i bawią odbiorców na całym świecie. Poprzez imponujące portfolio kanałów telewizyjnych oraz dynamiczny rozwój oferty usług i produktów DTC dostępnych na każdym urządzeniu promujemy wśród swoich fanów podejście „view and do” (oglądaj i działaj), inspirując i zachęcając do czynnego rozwijania swoich ulubionych aktywności - komentuje Marcin Barcz, dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej i członek zarządu TVN, należącego do Grupy Discovery.

Wśród ulubionych zainteresowań Polaków znajdują się: kulinaria (53 proc. wskazań), natura i świat zwierząt (51 proc.) oraz historie wyjątkowych ludzi (48 proc.). Badanie pokazuje, że przynajmniej jedną pasję posiada 88 proc. osób, a średnia deklarowana liczba pasji wynosi 4,5.

- Co niezwykle istotne z perspektywy współpracujących z nami reklamodawców osoby z pasją są bardziej aktywnymi konsumentami. W porównaniu do osób nieposiadających pasji częściej podróżują i są bardziej skłonne do zakupu produktów luksusowych czy finansowych. Zdecydowana większość z nich sięga po nowe produkty zanim zrobią to inni, lubi dzielić się swoim doświadczeniem i pomysłami oraz deklaruje umiejętność wpływania na opinie innych - informuje Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego TVN Media. - Reklama w takim otoczeniu jest bardziej trafna pod względem behawioralnym, jest dla tych osób swego rodzaju informacją, a jednocześnie dociera do potencjalnych ambasadorów marek - dodaje.

Badanie ujawniło, że 9 na 10 ankietowanych na 13 rynkach na całym świecie uważa, że posiadanie zainteresowań przyczynia się do silniejszego poczucia samorealizacji i spełnienia, przez co istotnie wpływa na poziom zadowolenia z życia, subiektywne odczucie szczęścia i optymizm. Tyle samo respondentów przyznało, że dzięki pasjom lepiej radzimy sobie z codziennym stresem, a według 8 na 10 osób posiadanie hobby jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

- W świecie opanowanym przez chaos, brak czasu i ciągłą zmianę, zainteresowania pomagają nam czuć się lepiej ze sobą samym i z własnym otoczeniem. Nasze badanie pokazało, że potrzeba budowania relacji z ludźmi i ze światem właśnie dzięki wspólnym pasjom, nigdy wcześniej nie była tak silna jak dziś. Discovery przedstawia widzom na całym świecie treści i historie, które stają się inspiracją do odkrywania własnych pasji i podążania za nimi. Każdy entuzjasta jedzenia, sportu czy natury znajdzie u nas coś dla siebie - mówi Fulvia Nicoli, EVP Content & Product w Discovery.

Posiadanie pasji również wzmacnia u ludzi poczucie sprawczości i kontroli. Badanie pokazało, że ludzie z pasją są o 43 proc. bardziej pewni siebie przy podejmowaniu decyzji. Zainteresowania pozwalają również dokładniej określić i zdefiniować własną tożsamość. 89 proc. badanych twierdziło, że oddając się swoim zainteresowaniom „czują się najbardziej sobą”.

Badanie przeprowadzono w 2019 roku z udziałem mieszkańców Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Danii, Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Polsce, Rumunii, Rosji, Stanach Zjednoczonych oraz południowej Afryce. W projekcie wzięło udział 13 tys. uczestników (badania jakościowe w Polsce prowadzono w kwietniu 2019 roku, a ilościowe - w sierpniu 2019 roku).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja narzędziem rozwijania swoich życiowych pasji dla 95 proc. Polaków

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kici-kici
Kanapa+pilot+sześciopak rules.
6 4
odpowiedź
User
Alex
Ciekawe, wśród moich znajomych jakieś 80% nie ma TV, pytam też od kilku lat studentów na zajęciach o oglądanie TV i na 30-40 rękę podnosi zaledwie kilku. Te badania są chyba z kosmosu.
9 2
odpowiedź
User
Krófka
Ja te swoje pasje życiowe rozwijam w TVN24 od 6 lat i okazuje się, że moją pasją są wrzody i umiejętność wypicia szklanki wódki bez skrzywienia buzi. Poza tym jestem "niezła dupa" ;-)
7 0
odpowiedź
User
Bingo
Co to za marketingowy bełkot?
4 0
odpowiedź
User
Oczytany
Naukowcy są jednomyślni, oglądanie telewizji upośledza procesy poznawcze mózgu. Nie wiem, kto ma taką pasję, upośledzać swój mózg i siebie samego.
2 0
odpowiedź