SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polsat miała w ub.r. o 2,9 proc. więcej z reklam, 15 mln zł rocznie synergii ze stacjami ZPR Media

W ub.r. wpływy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wzrosły o 2,9 proc. do 1,12 mld zł, a w samym czwartym kwartale ub.r. - o 5,1 proc. do 353 mln zł. Nadawca spodziewa się, że roczne synergie z kanałami przejętymi pod koniec ub.r. od Grupy ZPR Media wyniosą ok. 15 mln zł.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu

W ub.r. wpływy z reklam i sponsoringu stanowiły ok. 82 proc. łącznych przychodów Cyfrowego Polsatu w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej. Firma podkreśla, że wzrosły one zdecydowanie bardziej niż cały rynek reklamy telewizyjnej w Polsce, którego wartość według Starcomu wyniosła 4,14 mld zł, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

- To był kolejny bardzo dobry rok dla Telewizji Polsat. Zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2017 roku nasze kanały były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, zarówno wśród stacji głównych, jak i w grupie kanałów tematycznych, a osiągane przez nie wyniki były zgodne z naszą długoterminową strategią. Nasze całoroczne przychody reklamowe rosły ponad dwukrotnie szybciej niż rynek reklamy telewizyjnej. Co szczególnie cieszy, w ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy dynamiczny wzrost rynku reklamy telewizyjnej, co pozwala nam optymistycznie patrzeć również na 2018 rok - komentuje Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

Firma szacuje w oparciu o dan Starcomu, że w całym ub.r. jej udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 27,2 proc. (wobec 26,7 proc. w 2016 roku), a w samym czwartym kwartale ub.r. - 27 proc. (o 0,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej).

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział stacji Grupy Polsat w rynku oglądalności wyniósł 24,5 proc., po spadku o 0,3 pkt proc. w skali roku. Grupa Polsat zrównała się pod tym względem z Grupą TVN, której kanały osiągnęły wzrost o 1,5 pkt proc.

Grup Polsat podała, że w ub.r. jej kanały wygenerowały o 1,31 proc. GRP mniej niż w 2016 roku. Firma w ramach Polsat Media obsługuje też wiele zewnętrznych kanałów w zakresie sprzedaży oferty reklamowej.

Łączne wpływy sprzedażowe Cyfrowego Polsatu w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej zmalały w skali roku o 3 proc. do 1,43 mld zł. Firma tłumaczy, że wynika to z wyższych przychodów w 2016 roku dzięki Euro 2016.

- Wtedy w sezonie wakacyjnym nasze kanały transmitowały rozgrywki UEFA Euro 2016, które bardzo korzystnie wpłynęły na oglądalność i poziom przychodów reklamowych, a co za tym idzie wyników finansowych całego segmentu. W zeszłym roku nie mieliśmy w okresie letnim na naszych antenach wydarzenia sportowego o takiej skali oddziaływania - komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie, Polkomtelu i Telewizji Polsat. - Zatem dla oceny generalnej kondycji tego segmentu bardziej miarodajne jest porównanie wyników za 2017 rok z danymi za 2015 rok. Zaobserwujemy wówczas zakładany rozwój Grupy Telewizji Polsat oraz konsekwencję w realizacji długofalowej strategii operacyjnej i finansowej, zakładającej zrównoważoną politykę programową i kontrolę kosztów - dodaje.

W ub.r. wpływy firmy ze sprzedaży praw do emisji jej kanałów przez operatorów kablowych i satelitarnych stanowiły 15 proc. przychodów segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej.

W samym czwartym kwartale ub.r. wpływy sprzedażowe w segmencie nadawania i produkcji tv wyniosły 434 mln zł, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty operacyjne wzrosły o 10 proc. do 283 mln zł, natomiast zysk EBITDA zmalał o 3 proc. do 140 mln zł, a marża EBITDA zmniejszyła się o 2,6 pkt proc. do 34,5 proc.

W grudniu ub.r. Cyfrowy Polsat kupił od ZPR Media za ok. 103 mln zł 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV

- Stacje Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV istotnie wzmacniają ofertę muzyczną Telewizji Polsat, a współpraca z kanałami Nowa TV i Fokus TV stanowi atrakcyjne uzupełnienie kompleksowej oferty programowej jej kanałów - podkreśla Cyfrowy Polsat w raporcie finansowych, dodając, że łączy udział tych stacji w rynku oglądalności wyniósł w ub.r. prawie 3 proc.

- W związku z transakcją spodziewamy się osiągnięcia wymiernych synergii sprzedażowych oraz kosztowych, szacowanych na około 15 mln zł rocznie - dodała firma.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polsat miała w ub.r. o 2,9 proc. więcej z reklam, 15 mln zł rocznie synergii ze stacjami ZPR Media

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl