TVP będzie szkolić z komunikacji. Ubyło dwóch dyrektorów

Telewizja Polska zlikwidowała biuro dystrybucji oraz, zgodnie z zapowiedziami, połączyła organizacyjnie TVP World i Biełsat w ośrodek mediów dla zagranicy. Natomiast biuro zarządzania kapitałem ludzkim nadawcy od stycznia znów będzie oferować komercyjne szkolenia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
TVP będzie szkolić z komunikacji. Ubyło dwóch dyrektorów

Biuro dystrybucji zostało utworzone w Telewizji Polskiej wiosną 2019 roku. Jak wówczas informowaliśmy, celem było zintegrowanie zarządzania treściami telewizyjnymi i internetowymi nadawcy.

Teraz biuro dystrybucji znika ze struktury organizacyjnej spółki. Jego kompetencje przejęły trzy piony: ośrodek TVP Technologie, biuro handlu i współpracy międzynarodowej oraz TVP+.

TVP+ z nowymi kompetencjami

W komunikacie prasowym Telewizja Polska wskazuje, że ośrodek TVP Technologie odpowiada za dystrybucję programów i audiowizualnych usług medialnych TVP (linearnych i nielinearnych). Ma to umożliwić integrację obszaru technologicznego mediów online z pozostałymi technologiami (np. produkcji, emisji, dystrybucji, informatyki i telekomunikacji).

Biuro handlu i współpracy międzynarodowej przejmuje zarządzanie umowami reemisyjnymi z operatorami („co wpisuje się w prowadzoną przez tę jednostkę sprzedaż licencji do audycji” - zaznaczono w komunikacie).

Zaś TVP+ będzie odpowiadać za strategię rozwoju kanałów dystrybucji usług medialnych. We współpracy z biurem reklamy i marketingu będzie zajmować się promocją usług nielinearnych TVP oraz ustalaniem polityki handlowej w zakresie VOD oraz świadczenie usług handlu elektronicznego.

TVP World i Biełsat we wspólnym pionie

Ponadto Telewizja Polska na poziomie organizacyjnym połączyła TVP World i Biełsat w ośrodek mediów dla zagranicy. Szefem nowej struktury został Michał Broniatowski, poprzednio dyrektor TVP World.

W Biełsacie nie ma już natomiast dyrektora: funkcję kierowniczki redakcji objęła Alina Koushyk, była członkini gabinetu Swiatłany Cichanouskiej na wygnaniu. Z kolei Aleksy Dzikawicki, który w marcu br. na stanowisku dyrektora stacji zastąpił zwolnioną Agnieszkę Romaszewską, w drugiej połowie listopada zdecydował się odejść z TVP.

Nadawca podkreśla, że zadaniem ośrodka mediów dla zagranicy jest prezentowanie polskiego punktu widzenia na ważne wydarzenia w regionie i na świecie, co jest szczególnie istotne w dynamicznej sytuacji politycznej i społecznej. Według spółki integracja infrastruktury, pracowników i współpracowników Biełsatu z nowym ośrodkiem wzmacnia potencjał TVP w zakresie produkcji i dystrybucji treści w języku białoruskim oraz innych językach.

Telewizja Polska wyjaśnia, że celem obecnego etapu reorganizacji jest uproszczenie struktury organizacyjnej spółki, skrócenie ścieżki decyzyjnej, bardziej efektywne wykorzystanie zasobów firmy, ograniczenie kosztów i zwiększenie przychodów.

W efekcie tych zmian liczba dyrektorów w centrali nadawcy zmalała z 28 do 26. Pod koniec grudnia ub.r. takich stanowisk było obsadzone 33 (bez uwzględnienia szefów 16 oddziałów regionalnych spółki).

TVP będzie sprzedawać szkolenia

Z kolei do stycznia 2025 roku biuro zarządzania kapitałem ludzkim Telewizji Polskiej będzie oferować szkolenia z komunikacji w biznesie. Nadawca zaznacza, że to odpowiedź na oczekiwania rynku.

- Chodzi o lepsze wykorzystanie potencjału przychodowego TVP, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji finansowej spółki - zaznaczono w komunikacie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny