Telewizja Polska ze 144,4 mln zł zysku brutto mimo niższych wpływów z abonamentu i reklam

W I połowie br. Telewizja Polska zanotowała 144,4 mln zł zysku brutto, o 28,2 mln zł więcej niż rok wcześniej. TVP miała mniejsze niż przed rokiem przychody z abonamentu oraz reklam i sponsoringu, ale ograniczyła też koszty, m.in. zmniejszając zatrudnienie o 532 etatowych pracowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl podkreśla, że jej wynik finansowy w minionym półroczu był lepszy od planowanego. - Lepszy wynik został osiągnięty dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży i jednoczesnemu obniżeniu kosztów. TVP kontynuowała w I półroczu wielokierunkową restrukturyzację obejmującą zarówno sferę kosztów, jak dywersyfikację przychodów oraz optymalizację zbędnego majątku - opisuje nadawca.

W pierwszej połowie br. TVP zanotowała 277,6 mln zł przychodów abonamentowych, mniej niż planowano i o 19,9 mln zł mniej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały w skali roku o 19,3 mln zł (w pierwszej połowie ub.r. reklamodawców przyciągnęły do TVP transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich i piłkarskich mistrzostw świata), przy czym były o 12,6 mln zł wyższe niż planowano. Ponadto Telewizja Polska sprzedała kilka nieruchomości (nie podano, ile na tym zarobiła).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kanaly-tvp-najchetniej-ogladane-tylko-grupa-polsat-na-plusie ##

Koszty działalności operacyjnej Telewizji Polskiej wyniosły 723,5 mln zł. TVP podkreśla, że były niższe niż zakładano. - W ramach działań restrukturyzacyjnych w ostatnim czasie uporządkowano relacje z producentami zewnętrznymi programów telewizyjnych, zawierając w dwóch etapach kolejne porozumienia w kwestii poprawy efektywności ekonomicznej dotychczas mniej wykorzystywanych pól eksploatacji takich jak merchandising, format, lokowanie produktu, internet itd. Zakończono też renegocjacje umów z najważniejszymi organizacjami zbiorowego zarządzania prawami - wylicza nadawca w komunikacie.

Do spadku wydatków TVP przyczyniła się też restrukturyzacja zatrudnienia, polegająca głównie na przeniesieniu w połowie ub.r. 411 etatowych pracowników do firmy Leasing Team (która wiosną br. ok. 100 z nich zwolniła). Obecnie zatrudnienie w firmie wynosi 2807 etatów, o 532 etaty mniej niż rok wcześniej i o 84 mniej niż na początku br.

Telewizja Polska prognozuje utrzymanie pozytywnego wyniku finansowego w dalszej części br. - Nie ma zagrożeń dla realizacji celów zakładanych w ramach planów funkcjonalnych spółki, wszystkie plany są realizowane zgodnie z założeniami lub są pozytywnie przekroczone i nie ma obecnie zagrożeń dla osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego, podobnie jak w roku 2014 - informuje spółka.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 1,52 mld zł przychodów i 6,3 mln zł zysku netto (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"