SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska ze 144,4 mln zł zysku brutto mimo niższych wpływów z abonamentu i reklam

W I połowie br. Telewizja Polska zanotowała 144,4 mln zł zysku brutto, o 28,2 mln zł więcej niż rok wcześniej. TVP miała mniejsze niż przed rokiem przychody z abonamentu oraz reklam i sponsoringu, ale ograniczyła też koszty, m.in. zmniejszając zatrudnienie o 532 etatowych pracowników.

Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł Kula Article

Telewizja Polska w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl podkreśla, że jej wynik finansowy w minionym półroczu był lepszy od planowanego. - Lepszy wynik został osiągnięty dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży i jednoczesnemu obniżeniu kosztów. TVP kontynuowała w I półroczu wielokierunkową restrukturyzację obejmującą zarówno sferę kosztów, jak dywersyfikację przychodów oraz optymalizację zbędnego majątku - opisuje nadawca.

W pierwszej połowie br. TVP zanotowała 277,6 mln zł przychodów abonamentowych, mniej niż planowano i o 19,9 mln zł mniej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały w skali roku o 19,3 mln zł (w pierwszej połowie ub.r. reklamodawców przyciągnęły do TVP transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich i piłkarskich mistrzostw świata), przy czym były o 12,6 mln zł wyższe niż planowano. Ponadto Telewizja Polska sprzedała kilka nieruchomości (nie podano, ile na tym zarobiła).

Koszty działalności operacyjnej Telewizji Polskiej wyniosły 723,5 mln zł. TVP podkreśla, że były niższe niż zakładano. - W ramach działań restrukturyzacyjnych w ostatnim czasie uporządkowano relacje z producentami zewnętrznymi programów telewizyjnych, zawierając w dwóch etapach kolejne porozumienia w kwestii poprawy efektywności ekonomicznej dotychczas mniej wykorzystywanych pól eksploatacji takich jak merchandising, format, lokowanie produktu, internet itd. Zakończono też renegocjacje umów z najważniejszymi organizacjami zbiorowego zarządzania prawami - wylicza nadawca w komunikacie.

Do spadku wydatków TVP przyczyniła się też restrukturyzacja zatrudnienia, polegająca głównie na przeniesieniu w połowie ub.r. 411 etatowych pracowników do firmy Leasing Team (która wiosną br. ok. 100 z nich zwolniła). Obecnie zatrudnienie w firmie wynosi 2807 etatów, o 532 etaty mniej niż rok wcześniej i o 84 mniej niż na początku br.

Telewizja Polska prognozuje utrzymanie pozytywnego wyniku finansowego w dalszej części br. - Nie ma zagrożeń dla realizacji celów zakładanych w ramach planów funkcjonalnych spółki, wszystkie plany są realizowane zgodnie z założeniami lub są pozytywnie przekroczone i nie ma obecnie zagrożeń dla osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego, podobnie jak w roku 2014 - informuje spółka.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 1,52 mld zł przychodów i 6,3 mln zł zysku netto (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska ze 144,4 mln zł zysku brutto mimo niższych wpływów z abonamentu i reklam

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LLL
A w programie same powtórki.
12 12
odpowiedź
User
Kreatywny Księgowy
Mienie tv sprzedane, ludzie zwolnieni, papier/komputer w księgowości jest cierpliwy każdą cyfrę przyjmie. Cała tajemnica sukcesu.
13 10
odpowiedź
User
Pollyanna
Najwięcej się oszczędza, jak się nic nie robi. Ludzie w firmie outsourcingowej, misja tylko jako wspomnienie,
na płace dla kadry kierowniczej wystarcza .
13 9
odpowiedź
User
Kanioni
A w programie same powtórki.

Jak mawał inżynier Mamoń: Jak mogą mi się podobać programy, któreych nie widziałem?
11 9
odpowiedź
User
Kosovo
Mienie tv sprzedane, ludzie zwolnieni, papier/komputer w księgowości jest cierpliwy każdą cyfrę przyjmie. Cała tajemnica sukcesu.

Polska musi mieć kasę na daninę dla njamniejszej repubiliki bananowej bezpołodnych szamanów z Centrum Rzymu...
10 9
odpowiedź