Według wyników badania Mediapanel w listopadzie br. serwisy internetowe i aplikacje mobilne Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 21,14 mln internautów, spędzając średnio po 2 godziny, 2 minuty i 7 sekund. To spadek w porównaniu z październikiem, w którym wydawca zanotował 21,49 mln użytkowników oraz 2 godziny, 12 minut i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Mimo to RASP wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, której wyniki zmalały mocniej: liczba odwiedzających z 21,57 do 20,93 mln, a średni czas korzystania z 2 godzin, 29 minut i 11 sekund do 2 godzin, 23 minut i 41 sekund.
RASP i Grupa Allegro przed Wirtualną Polską
Wirtualną Polskę wyprzedziła też Grupa Allegro, która osiągnęła wzrost z 20,37 do 20,97 mln użytkowników oraz godziny, 49 minut i 28 sekund do 2 godzin, 5 minut i 31 sekund spędzonych średnio przez internautę. Za to Grupa Agora zanotowała spadek z 19,37 do 18,75 mln użytkowników, Grupa Polska Press - z 17,24 do 16,76 mln, a Grupa TVN Warner Bros. Discovery - aż o ponad 2 mln, z 16,57 do 14,36 mln.

Na czele są niezmiennie dwa globalne koncerny. Grupa Google przyciągnęła w listopadzie 28,99 mln polskich internautów, każdego średnio na 19 godzin, 56 minut i 30 sekund, a Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - 25,58 mln użytkowników, przeciętnie na 22 godziny, 49 minut i 26 sekund.
Podobnie długo polscy internauci korzystali jeszcze tylko z TikToka - każdy z 13,7 mln odwiedzających spędził tam średnio 18 godzin, 5 minut i 42 sekundy.
Debiut Temu w czołówce
Pierwszy raz w czołowej dwudziestce wydawców znalazła się Grupa Whaleco, właściciel platformy e-commerce Temu zdobywającej skokowo popularność od lipca br. W listopadzie zanotowała już 13,15 mln użytkowników (miesiąc wcześniej było ich poniżej 11,8 mln) i dokładnie 24 minuty spędzone średnio przez każdego.
Zdecydowanie wyprzedziła właścicieli innych sieci handlowych: witryny Jeronimo Martins (do którego należą Biedronka i Hebe) przyciągnęły 12,86 mln internautów, a Grupa Terg (sieć Media Expert) - 12,8 mln.

Według Mediapanelu w listopadzie z internetu korzystało 29,6 mln Polaków, 0,1 mln mniej niż przed miesiącem. Za to liczba użytkowników zaglądających do sieci codziennie zwiększyła się z 25,2 do 25,6 mln.
Allegro.pl przed WP.pl i Interią
Z Google.com skorzystało w listopadzie 27,34 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 44 minuty i 52 sekundy. Przeglądarkowy Facebook przyciągnął 20,49 mln użytkowników, przeciętnie na 3 godziny, 3 minuty i 14 sekund, a przeglądarkowy YouTube - 19,61 mln użytkowników, średnio na 5 godzin, 38 minut i 27 sekund.

Allegro.pl miesiąc do miesiąca osiągnęło wzrost z 15,76 do 16,83 mln odwiedzających oraz z godziny, 14 minut i 51 sekund do godziny, 20 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania. W tej pierwszej statystyce wyprzedziło przegldarkowe wersje Interii i WP.pl.
Na TVN24.pl liczba odwiedzających skurczyła się z 13,19 do 9,87 mln. SE.pl zanotował spadek z 11,21 do 10,35 mln, a Money.pl - z 10,5 do 9,3 mln.
W czołówce pierwszy raz pojawiła się przeglądarkowa wersja Temu - przyciągnęła 9,95 mln internautów, każdego średnio na 8 minut i 12 sekund.

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,2 mln użytkowników oraz 5 godzin, 46 minut i 53 sekundy spędzonych średnio przez każdego, wobec 22,22 mln internautów oraz 5 godzin, 39 minut i 19 sekund miesiąc wcześniej.
Natomiast Netflix osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 2,75 do 2,92 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 7 godzin, 58 minut i 51 sekund do 7 godzin, 18 minut i 45 sekund.
Właściciel Temu miał 2,87 mln użytkowników, którzy spędzili średnio po 23 minuty i 23 sekundy. Oprócz Grupy Allegro znacznie wyższe zasięgi zanotowali dwaj inni wydawcy e-commerce’owi: Grupa Terg (4,91 mln odwiedzających) oraz Amazon (2,94 mln).

Google.com odwiedziło na komputerach 20,3 mln polskich internautów, spędzając przeciętnie po godzinie, 39 minut i 20 sekund. Oprócz Netfliksa na kilka godzin przyciągały użytkowników przeglądarkowe warianty YouTube’a (6 godzin, 47 minut i 17 sekund), Facebooka (4 godziny, 32 minuty i 27 sekund) oraz Onetu (2 godziny, 10 minut i 17 sekund).
Interia przed WP.pl w mobile'u
Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,36 mln polskich internautów, spędzając średnio po 17 godzin, 43 minuty i 59 sekund. Natomiast Meta Platforms przyciągnęła 22,54 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 23 godziny, 16 minut i 47 sekund, a TikTok - 12,87 mln, średnio na 19 godzin, 6 minut i 47 sekund.

Wydawca Temu z 12,19 mln użytkowników znalazł się pod właścicielem Biedronki i Hebe (12,52 mln), a nad Grupą Lidl (10,72 mln).
Przeglądarkowa WP.pl zanotowała w mobile’u spadek z 15,73 do 14,78 mln użytkowników i została wyprzedzona przez Interię, na której liczba internautów minimalnie wzrosła - z 15,04 do 15,05 mln.
Na TVN24.pl liczba odwiedzających zmalała z 12,75 do 9,48 mln, a na SE.pl - z 11,04 do 10,21 mln.

26 godzin w aplikacji TikToka, 17 w Facebooka
Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w listopadzie 21,07 mln polskich internautów, spędzając w niej średnio godzinę, 3 minuty i 25 sekund. W aplikacji TikToka każdy z 9,3 mln użytkowników korzystał przeciętnie przez 26 godzin (w październiku było to 9,53 mln odwiedzających i 25 godzin średniego czasu).
Facebook jako aplikacja mobilna przyciągał odwiedzających średnio na 17 godzin, minutę i 58 sekund, YouTube - na 16 godzin, 24 minuty i 15 sekund, Instagram - na 6 godzin, 54 minuty i 25 sekund, a Netflix - na 4 godziny, 11 minut i 24 sekundy.

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, zdecydowanie na czele pozostaje Allegro. W porównaniu do października osiągnęło wzrost liczby użytkowników z 7,51 do 7,66 mln i średniego czasu korzystania z 2 godzin, 13 minut i 12 sekund do 2 godzin, 41 minut i 30 sekund.











