Temu powiększa przewagę nad Allegro

W czerwcu 2025 roku liderem odwiedzalności wśród serwisów e-commerce w Polsce było chińskie Temu. Za to najwięcej czasu Polacy spędzali na Allegro oraz na Vinted. Większość serwisów zanotowała spadki zarówno w liczbie realnych użytkowników, jak i średnim czasie spędzonym na stronie.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Temu powiększa przewagę nad Allegro

Według wyników badania Mediapanel, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w czerwcu 2025 roku Temu odwiedziło 19,54 mln internautów w Polsce, co daje zasięg na poziomie 65,69 procent. Spędzali na nim średnio 51 minut i 5 sekund. 

Z kolei Allegro może się pochwalić 17,72 mln użytkowników (59,58 procent zasięgu) i najdłuższym przeciętnym czasem spędzonym na stronie, który wyniósł godzinę, 39 minut i 24 sekundy na osobę.

Wysoko w zestawieniu są Media Expert z 12,17 mln użytkowników oraz Aliexpress z 9,65 mln (odpowiednio 40,91 i 32,47 procent zasięgu). Warto jednak zwrócić uwagę, że chiński serwis e-commerce miał zdecydowanie większy, bo ponad pięciokrotnie, czas spędzony na użytkownika wynoszący 41 minut i 57 sekund (przy 7 minutach i 29 sekundach dla Media Expert). 

Oprócz Allegro na około półtorej godziny swoich polskich użytkowników przyciągał Vinted. Przeciętny czas korzystania z tej platformy wyniósł godzinę, 29 minut i 27 sekund.

grafika

W czerwcu głównie spadki

Niemal wszystkie serwisy e-commerce zaliczyły spadki liczby realnych użytkowników w porównaniu do maja 2025 r. Wyjątkiem jest Shein, który zyskał ponad 246 tys. odwiedzających (wzrost o 3,28 proc.) oraz Empik z 54 tys. użytkowników więcej (wzrost o 0,69 procent). Największe spadki w liczbie użytkowników zanotowały zaś Erli (345 tysięcy) oraz Allegro (297 tysięcy). 

Na większości platform spadł również średni czas korzystania. Największe spadki pod kątem procentowym zanotował Vinted (16,01 procent w dół), Rossmann (11,85 procent) oraz Allegro (8,74 procent). Wzrosty zanotowały trzy strony z zestawienia: Erli (14,09 procent w górę), Amazon (11,7 procent) oraz Temu (0,76 procent).

W czerwcu przewaga Temu nad Allegro wzrosła o 141 tysięcy realnych użytkowników względem maja i wynosiła 1,81 mln. Warto przypomnieć, że jeszcze w lutym br. to polska platforma była liderem zasięgowym, z przewagą 123 tys. użytkowników nad chińskim konkurentem.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami