SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zysk Ten Square Games zmalał o połowę, w dół wpływy z „Fishing Clash”

W zeszłym kwartale produkująca gry mobilne firma Ten Square Games zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 13,6 proc. do 150,3 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 52,68 do 25,58 mln zł. Wpływy z płatności w „Fishing Clash” zmniejszyły się o 27,2 proc. We wtorek rano akcje Ten Square Games taniały o prawie 6 proc.

Article

Przychody Ten Square Games wyniosły w pierwszym kwartale 150,3 mln zł. To o 4,4 proc. powyżej konsensusu PAP Biznes oraz 14 proc. mniej rok do roku.

W pierwszym kwartale 2022 roku skonsolidowane płatności użytkowników gier Grupy Ten Square Games wyniosły 142,6 mln zł. czyli były 16 proc. niższe w stosunku do pierwszego kwartału 2021 roku. Głównym powodem spadku jest spadek płatności w grze "Fishing Clash" (o 21 proc. kdk o 27 proc. rdr).

Prezes Ten Square Games: wyniki nie są dla nas satysfakcjonujące

- Wyniki grupy w pierwszym kwartale 2022 roku nie są dla nas satysfakcjonujące i znajdują się poniżej ambicji TSG. Pomimo rynkowych wyzwań, które w znacznej mierze wpływają w ostatnich miesiącach na całą branżę rozrywki online, realizujemy szereg działań, których celem jest zwiększenie efektywności i związana z nią oczekiwana poprawa wyników poszczególnych produktów - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Ten Square Games Maciej Zużałek.

- Pracujemy nad rozwojem kluczowych tytułów, Fishing Clash i Hunting Clash, oraz publikacją nowych gier i wykreowaniem wartości w podmiotach powiązanych, tj. Rortos i Gamesture. Każdy z filarów naszej strategii ma przygotowany plan działań, na których efekty liczymy jeszcze w tym roku - dodał.

Spółka podała, że płatności użytkowników gier były niższe o 15 proc. niż w czwartym kwartale 2021, na co wpływ miało wyraźne zmniejszenie ograniczeń związanych ze skutkami pandemii COVID-19 na kluczowych dla spółki rynkach regionu Ameryki Północnej oraz Europy Zachodniej.

- Niemal całkowite zniesienie obowiązujących wcześniej obostrzeń znalazło swoje odzwierciedlenie w zachowaniach oraz decyzjach zakupowych konsumentów – dodatkowym składnikiem negatywnie wpływającym na sentyment graczy, pozostaje globalna sytuacja gospodarcza, w tym wzrost niepewności związany z rekordowym w wielu krajach wzrostem inflacji - napisano w komunikacie prasowym.

Ten Square Games wstrzymał sprzedaż w Rosji i Białorusi

Spółka podała, że kolejnymi czynnikami istotnie wpływającymi na wyniki była jakość pozyskiwanego ruchu, a także sytuacja związana z rozpoczęciem i trwaniem wojny w Ukrainie.

Na początku marca grupa Ten Square Games podjęła decyzję o zablokowaniu możliwości pobierania, instalowania, korzystania oraz dokonywania płatności w jej grach przez użytkowników z terytoriów Rosji i Białorusi, co przede wszystkim miało negatywny wpływ na wyniki gry „Fishing Clash”, dla której w 2021 roku płatności pochodzące od graczy z Rosji stanowiły ok. 6,5 proc. całości przychodów.

„Fishing Clash” pozostaje kluczowym produktem grupy posiadającym największy wpływ na jej przychody. W I kwartale 2022 roku płatności dla tego tytułu wyniosły 95,8 mln zł, co stanowiło 67 proc. wszystkich skonsolidowanych płatności.

Natomiast wydatki marketingowe Ten Square Games zmalały rok do roku z 40,14 do 29,77 mln zł, z czego te na „Fishing Clash” - z 22,55 do 16,11 mln zł. Łączne koszty sprzedaży zmniejszyły się z 95,93 do 79,87 mln zł.

Spółka poinformowała, że na wyniki grupy coraz większy wpływ mają także płatności pochodzące z gier znajdujących się w portfolio Rortos, którego akwizycja została sfinalizowana w lipcu ubiegłego roku. W I kwartale 2022 wyniosły one 7,5 mln zł, czyli wzrosły 9 proc. kdk.

Zgodnie z przedstawionym wcześniej planem, grupa Ten Square Games rozwija nowe tytuły. W tym roku za sobą ma już debiuty dwóch z nich – "Football Elite" oraz "Wings of Heroes", dostępne testowo na kilku najbardziej obiecujących rynkach, natomiast "Undead Clash" i "Fishing Master" zostaną przedstawione w ostatnim kwartale tego roku.

Zysk na działalności operacyjnej w I kwartale wyniósł 29,4 mln zł, czyli spadł o 47 proc. rdr. Konsensus prognoz zebranych przez PAP zakładał zysk operacyjny na poziomie 30,2 mln zł.

Skorygowany zysk EBITDA firmy zmniejszył się z 64,41 do 41,13 mln zł, a zysk netto - z 52,68 do 25,58 mln zł.

Kurs Ten Square Games przez rok dwie trzecie w dół

We wtorek rano, po publikacji wyników z pierwszego kwartału br., akcje Ten Square Games taniały nawet o prawie 6 proc., do 141,20 zł.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs firmy zmalał o ponad 66 proc. Jeszcze we wrześniu ub.r. wynosił ok 550 zł, w październiku zmalał do ok. 350 zł, po tym jak spółka bez rezultatów zakończyła prowadzony przez kilka miesięcy przegląd opcji strategicznych oraz obniżyła wysokość powtarzalnej EBITDA na potrzeby programu motywacyjnego.

Na początku lutego wynosił już tylko ok. 250 zł (w drugiej połowie stycznia współzałożyciele firmy Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal sprzedali 6 proc. akcji za 138 mln zł), a w pierwszej połowie kwietnia spadł poniżej 200 zł.

W ub.r. Ten Square Games przy wzroście przychodów z 578,19 do 634,04 mln zł zanotował spadek zysku netto ze 151,6 do 141,26 mln zł. Zmalały wpływy z „Fishing Clash”, natomiast przychody z „Hunting Clash” ustabilizowały się na poziomie ok. 30 mln zł kwartalnie.

W połowie marca br. Ten Square Games za ok. 3,5 mln dolarów przejął 24,8 proc. udziałów firmy Gamesture tworzącej gry RPG. Zyskał też opcję kupna jej pozostałych udziałów. Natomiast w połowie ub.r. Ten Square Games zawarł umowę kupna za 45 mln euro 100 proc. udziałów włoskiej spółki Rortos wydającej symulatory lotów na urządzenia mobilne.

W zeszłym tygodniu firma poinformowała, że tymczasowo wstrzymała pracę nad grą „Magical District”, na którą wydała jak dotąd ok. 9 mln zł. Podkreśliła, że chce się skupić na rozwoju gier mobilnych free-to-play o tematyce wędkarskiej.

Dołącz do dyskusji: Zysk Ten Square Games zmalał o połowę, w dół wpływy z „Fishing Clash”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl