SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tesco po krytyce w internecie wycofuje reklamę z kobietą w ciąży podającą posiłek mężczyźnie

Tesco Polska po krytyce internautów wywołaną komentarzem Andrzeja Saramonowicza wstrzymało kampanię promującą Tesco Ezakupy i wycofało reklamy pokazujące, jak ciężarna kobieta podaje siedzącemu przy stole mężczyźnie posiłek na talerzu.

Article

Tesco Polska w październiku rozpoczęło kampanię reklamową Tesco Ezakupy. W jej ramach na ulicach miast pojawiły się billboardy pokazujące mężczyznę siedzącego przy stole, któremu posiłek podaje kobieta w zaawansowanej ciąży. Obok zdjęcia zamieszczono hasło: „Oferujemy ponad 17 000 produktów, abyś miała z czego wybierać”.

Kilka dni temu Andrzej Saramonowicz, reżyser filmowy na swoim profilu facebookowym mocno skrytykował Tesco. Stwierdził, że gdy patrzy na tę reklamę, to budzi się w nim „krwiożercza radykałka”. „Oto kobieta w zaawansowanej ciąży - połączenie żony? kochanki? służącej? kucharki? - podsuwa śniadanko zadowolonemu z siebie bykowi, który tak jest skupiony na żarciu, że nawet na nią nie spojrzy, choć jednocześnie zaznacza swój posesywny stosunek do karmicielki, trzymając ją za tyłek” - napisał Saramonowicz.

Wielu internautów poparło Saramonowicza i skrytykowało Tesco za taki sposób przedstawienia kobiety.

W miniony poniedziałek, firma wydała oświadczenie z przeprosinami i informacją o wstrzymaniu kampanii. - Część naszych klientów zwróciła uwagę, iż przekaz aktualnej kampanii billboardowej serwisu Tesco Ezakupy może być niewystarczająco czytelny - podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z używania tej kreacji w działaniach marketingowych i o wstrzymaniu kampanii - przekazało Tesco Polska.

- Naszą ideą było poinformowanie o szerokości asortymentu w serwisie Ezakupy - co na billboardzie wyraża bogactwo produktów na stole oraz informacja o 17 tysiącach produktów w ofercie. Chcemy przeprosić wszystkich, którzy uznali naszą reklamę za nieodpowiednią - pragniemy podkreślić, iż nie było to naszą intencją - zaznaczyła firma.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że za kreację reklamy odpowiedzialna była słowacka agencja Dotcom Advertising, adaptacją na polski rynek zajęła się czeska Business Factory.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tesco po krytyce w internecie wycofuje reklamę z kobietą w ciąży podającą posiłek mężczyźnie

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
minion
Jeśli ludzie na coś takiego zwracają uwagę i się oburzają, to poszliśmy baaaaardzo za daleko...
odpowiedź
User
Polak
Ciąża to nie choroba, nie tak jakoś to szło, jak mówili to w sejmie. Dokąd my zaszliśmy?! A jakby siedziała przy stole i sól mu podawała, to by mogło być? A jeść sama by mogła? Czy mąż ma ją karmić? Ludzie, to tylko zdjęcie. Dopóki jedno z nich nie wyprowadza lewego sierpowego w drugie, to można to wielorako interpretować. Może musiała wyjść do łazienki i przy okazja zabrała coś z kuchni.
odpowiedź
User
sektor omega
Mężowi żona podsuwa półmisek, a oburzenie, jakby kazał jej ciągnąć pług w polu. Na litość, dokąd my zmierzamy? A facet mógłby jej podać?
odpowiedź