SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jacy są polscy użytkownicy TikToka? (infografika)

Kocha ubrania z sieciówek, sięga po popularne kosmetyki, jako przekąskę wybiera chipsy, a w wolnych chwilach tańczy – taki obraz użytkownika aplikacji TikTok wyłania się z badania Open Mobi.

Article

Najwięcej użytkowników korzysta z TikToka co najmniej od roku (79%), a ponad połowa osób spędza na nim ponad godzinę dziennie (57%).


85% respondentów tworzy tiktoki (krótkie wideo), a 56% zajmuje się tym codziennie. TikTokerzy najczęściej nagrywają samych siebie, głównie na potrzeby popularnego formatu #HashtagChallenge (49%). 77% użytkowników nagrywa tiktoki w domu, w czasie wolnym – po szkole (62%) oraz w weekendy (49%).



Użytkownicy TikToka wydają pieniądze przede wszystkim na ubrania. Na dalszych pozycjach znalazły się słodycze i napoje, kosmetyki oraz gry. Wśród najpopularniejszych marek wymieniane są Sinsay, Ziaja i Adidas. Sportami, które najczęściej wskazywali TikTokerzy, są taniec, siatkówka, gry komputerowe (e-sport). Fortnite, McDonald’s i Tymbark to kolejne marki najbardziej rozpoznawalne wśród użytkowników TikToka.









Badanie "Użytkownik TikToka w Polsce" zostało przeprowadzone przez agencję Open Mobi w dniach 26 września - 12 października 2019 roku metodą CAWI. Wzięło w nim udział 1008 osób. Respondenci odpowiadali na 27 pytań związanych z użytkowaniem aplikacji TikTok, swoimi zwyczajami zakupowymi w kategoriach odzież, kosmetyki i przekąski. W badaniu wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie swojej odpowiedzi.


 

TikTok w ofensywie

Społecznościowa aplikacja TikTok rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Według niektórych szacunków z platformy korzysta obecnie ponad 1,5 mld aktywnych użytkowników na świecie.

TikTok znalazł się także w czołówce aplikacji ściąganych najchętniej w 2019 r. pokonując m.in. należącą do Facebooka aplikację Instagram. Tylko w samym ostatnim kwartale 2019 r. została pobrana ponad 220 mln razy.

Z kolei ByteDance, właściciel TikToka wciąż poszukuje nowych metod pozyskiwania przychodów. W grudniu ub.r. firma uruchomiła na wybranych rynkach własny muzyczny serwis streamingowy, ByteDance zamierza też wejść z oryginalnymi produkcjami na rynek gier mobilnych.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jacy są polscy użytkownicy TikToka? (infografika)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tiktak
A day tiktok nie otwiera czasem własnego biura sprzedaży w Polsce?
0 0
odpowiedź
User
thd
Jeszcze w zeszłym roku tik tok był fajny, świeży i bez lokowania produktu ( głównie dzieciaki tam siedziały). Na fali popularności aplikacji, do akcji wkroczyły "gwiazdy" i firmy. Efekt jest taki że algorytm wyświetla co drugi film osobowości typu Maślak, Maryla, Klaudia Halejcio i ddtvn. Ich treści to zazwyczaj suchary. Obawiam się że przez takie osoby i krypto reklamy część użytkowników ucieknie gdzie indziej.
0 0
odpowiedź