SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TikTok wyjaśnia, jak działa jego algorytm. Ważne wskazówki dla firm i prywatnych użytkowników

Firmy, które prowadzą działania marketingowe na TikToku, powinny zapoznać się z najnowszą instrukcją platformy społecznościowej. Są tam także przydatne wskazówki dla prywatnych użytkowników. TikTok wyjaśnia, jak uzyskać popularność w jego serwisie. Ważne jest m.in., jakie hasztagi stosuje użytkownik i czy jego filmy zostały obejrzane do końca.

Article

TikTok bardzo się stara, aby pokazać, że nie ma nic do ukrycia. Wokół platformy społecznościowej powstało wiele kontrowersji dotyczących jej właściciela, chińskiej firmy ByteDance, która jest oskarżana o bliskie relacje z chińskim rządem. Pisaliśmy o tym na początku marca br. To spowodowało, że TikTok postanowił dokładnie wyjaśnić, w jaki sposób działa algorytm rekomendacji na jego platformie.

„Gdy otworzysz TikToka i przejdziesz do kanału 'For You', zobaczysz strumień filmów dostosowany do twoich zainteresowań, co ułatwia znajdowanie treści i twórców, których lubisz. Ten kanał jest obsługiwany przez system rekomendacji, który dostarcza każdemu użytkownikowi takie wideo, które mogą go zainteresować" - wyjaśnia firma.

System rekomendacji działa na zasadzie kombinacji trzech podstawowych czynników:

  • Interakcje z użytkownikiem  - filmy, które użytkownik lubi i udostępnia, obserwowane konta, komentarze oraz treści, które tworzy, np. użycie w klipie określonego hasztagu spowoduje, że korzystający z serwisu zobaczy treści związane z tym tagiem;
  • Informacje o filmie - chodzi o podpisy pod wideo, charakterystyczne dźwięki (utwory) oraz używane hashtagi;
  • Ustawienia urządzenia i konta  - ważne są preferencje językowe, ustawienia kraju i typ urządzenia mobilnego, chociaż ten czynnik ma mniejszą wagę niż inne.

Ważne jest wybranie kategorii zainteresowań

Wszystko wskazuje więc na to, że algorytm TikToka jest podobny do tego, który obowiązuje na innych platformach społecznościowych - bierze pod uwagę treści, które interesują użytkownika i pokazuje mu więcej podobnych materiałów. Im więcej komentarzy zrobimy pod innymi profilami, tym więcej treści zobaczymy w kolejnych dniach z tego konta.

TikTok zwraca też uwagę, że liczy się, czy użytkownik obejrzał jakiś film do końca. Taki wskaźnik otrzyma większa wagę niż to, że przeglądający wideo i twórca filmu pochodzą z tego samego kraju.

„Aby pomóc w rozpoczęciu przygody na TikToku, zachęcamy nowych użytkowników do wybierania kategorii zainteresowań, takich jak zwierzęta domowe lub podróże, w celu dostosowania rekomendacji do ich preferencji. Dzięki temu aplikacja może zaproponować nowemu użytkownikowi interesujący go strumień filmów, a dopiero potem zacznie dopracowywać rekomendacje na podstawie jego interakcji z filmami, które oglądał" - wyjaśnia platforma społecznościowa.

Duża liczba obserwujących wpływa na wyświetlenia

Jak zapewnia TikTok, kanał "For You" jest również uzupełniany o to, co korzystający z platformy znajdzie w menu na karcie "Discover"", bo "wszystkie działania użytkownika są brane pod uwagę w ustaleniu rekomendacji".

„Różnorodność jest niezbędna do utrzymania dobrze prosperującej globalnej społeczności i zbliża ludzi z wielu odległych zakątków TikToka do siebie. W tym celu czasami możesz natrafić w swoim kanale na film, który nie wydaje się być odpowiedni dla twoich zainteresowań, chociaż zgromadził ogromną liczbę polubień. Jest to ważny i celowy element naszego podejścia do rekomendacji: wprowadzenie różnorodnych filmów do kanału 'For You daje' dodatkowe możliwości zapoznania się z nowymi kategoriami treści, odkrywania nowych twórców podczas przewijania kanału” - wyjaśnia TikTok.

Platforma społecznościowa nie ukrywa jednak, żee film z konta, które ma dużą liczbę obserwujących, uzyska więcej wyświetleń niż inny. Zasadniczo TikTok twierdzi, że wyniki konta i status profilu nie są uwzględniane w jego algorytmie, jednak znani użytkownicy uzyskają większy zasięg, ponieważ więcej osób ich śledzi.

W maju br. TikTok zanotował blisko 112 mln instalacji, co jest wynikiem dwa razy lepszym dla tej aplikacji w porównaniu z majem roku 2019. Najchętniej była ona pobierana przez użytkowników z Indii i USA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TikTok wyjaśnia, jak działa jego algorytm. Ważne wskazówki dla firm i prywatnych użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl