Polscy internauci na TikToku cztery godziny dłużej niż na Facebooku. Zyskują też Pinterest i Snapchat

Polscy internauci we wrześniu na TikToku spędzali średnio 4,5 godziny więcej niż na Facebooku, który pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych. Spore wzrost odwiedzalności osiągnęły Pinterest, Snapchat i Siepomaga, za to nieznacznie zmalały wyniki LinkedIn.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu Facebooka jako stronę www i aplikację mobilną odwiedziło 24,61 mln użytkowników, czyli 83,27 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 16 godzin, 5 minut i 39 sekund. Natomiast TikTok przyciągnął 12,53 mln polskich internautów (co dało 42,41 proc. zasięgu), przeciętnie na 20 minut, 33 sekundy i 41 sekund.

Na dwóch platformach internauci spędzali po kilka godzin. Instagram, który tak jak Facebook, oraz komunikatory Messenger i WhatsApp należy do Meta Platforms, zanotował 14,48 mln użytkowników, 48,99 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 20 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat - 5,55 mln odwiedzających, 18,78 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 40 minut i 41 sekund przeciętnego czasu.

Na platformie X, do niedawna noszącej nazwę Twitter i dalej działającej w tej domenie, każdy z 8,76 mln polskich użytkowników (29,64 proc. zasięgu) spędził średnio godzinę, 9 minut i 23 sekundy. Na nieco krócej przyciągał odwiedzających Pinterest - 6,23 mln internautów (21,08 proc. zasięgu) spędziło tam przeciętnie po 57 minut i 27 sekund.

Dotyczący życia zawodowego LinkedIn zanotował 4,43 mln użytkowników, 15 proc. zasięgu oraz 15 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania, a blogi funkcjonujące w domenie blogspot.com - 4,06 mln odwiedzających, 13,74 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 8 sekund średniego czasu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polakow-korzysta-tiktok-google-facebooka-najpopularniejsze-aplikacje-mobilne,7169477052360321a ##

Tym razem poza czołową dziesiątką znalazł się Wykop, zaś jego amerykański odpowiednik Reddit odwiedziło 2,56 mln polskich internautów (8,66 proc. zasięgu), spędzając średnio po 10 minut i 42 sekundy. Natomiast służący do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl miał 2,31 mln użytkowników, 7,82 proc. zasięgu oraz 3 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Miesiąc do miesiąca na Facebooku przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 28,3 tys., czyli 0,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 3 minuty i 58 sekund (7,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-subskrypcja-platna-reklamy-ile-kosztuje,7169477124630145a ##

Instagram zyskał zaś 22,7 tys. użytkowników (0,2 proc.) oraz 29 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania (10 proc.), a TikTok - 118,7 tys. internautów (1 proc.) oraz 2 godziny, 15 minut i 12 sekund średniego czasu (12,3 proc.).

W obu statystykach znacząco wzrosły też wyniki kilku innych platform. Pinterest osiągnął wzrost o 227,8 tys. użytkowników (3,8 proc.) oraz 10 minut i 22 sekundy spędzonych średnio przez każdego (22 proc.), Snapchat - o 236,2 tys. internautów (4,4 proc.) oraz 14 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania (7,1 proc.), a Siepomaga.pl - o 224,5 tys. użytkowników (10,8 proc.) i 14 sekund średniego czasu (8,4 proc.). Na blogach w domenie blogspot.com przybyło 248,8 tys. odwiedzających (6,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 17 sekund (9,9 proc.).

Platforma X zyskała 135,6 tys. użytkowników (1,6 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 2 sekundy (1,5 proc.). LinkedIn stracił 14,2 tys. internautów (0,3 proc.) i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,8 proc.), a Reddit zanotował wzrost o 284,1 tys. użytkowników (12,5 proc.) i spadek średniego czasu o 33 sekundy (4,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style