Nowa szefowa polskiej spółki TikToka

Do zarządu spółki Hyperbola, należącej do właściciela TikToka, dołączyła Liv Sandberg, szefowa platformy w Europie Środkowej i Skandynawii.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Nowa szefowa polskiej spółki TikToka
Liv Sandberg, fot. screen z linkedin

Liv Sandberg jest jedyną osobą w zarządzie firmy Hyperbola. Zastąpiła tam Yanga Zhenyuana, który członkiem zarządu spółki był od połowy 2020 roku.

Z koncernem Bytedance, właścicielem TikToka, Liv Sandberg jest związana od końcówki 2020 roku. Objęła wtedy funkcję dyrektor zarządzającej platformy w krajach skandynawskich, a od początku ub.r. odpowiada też za jej działalność w Europie Środkowej.

Wcześniej pracowała m.in. w latach 2018-020 w Meta Platforms (jako szefowa sprzedaży agencyjnej), przez prawie 20 lat w szwedzkim oddziale Starcomu (m.in. jako group client service director, dyrektor operacyjny i CEO) oraz MTV Networks (jako research and planning director).

Spółka Hyperbola działa od 2019 roku. Jak dotychczas wszystkie przychody osiągała od brytyjskiej firmy TikTok Information Technologies UK, dla której realizuje usługi badawczo-rozwojowe oraz sprzedażowo-marketingowe. W 2022 r. zanotowała wzrost przychodów o 45,2 proc. do 49,97 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,05 mln do 743,8 tys. zł.

TikTok od kilku lat jest w ścisłej czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce, pod względem liczby użytkowników ustępuje jedynie Facebookowi i Instagramowi. W listopadzie ub.r. przyciągnął 13,7 mln internautów, każdego średnio na 18 godzin, 5 minut i 42 sekundy (dane z Mediapanelu).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska