TikTok przyciąga polskich internautów na dłużej niż Facebook. Duży wzrost Reddita

Z Facebooka korzysta w Polsce ponad 25 mln internautów, o 10 mln więcej niż z TikToka, ale z tej drugiej platformie każdy odwiedzający korzystał średnio prawie cztery godziny dłużej. Mocno w górę poszła odwiedzalność Reddita.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TikTok przyciąga polskich internautów na dłużej niż Facebook. Duży wzrost Reddita
fot. Shutterstock.com

W marcu 2025 roku Facebooka odwiedziło w Polsce 25,5 mln internautów, co zapewniło 85,85 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie przeciętnie 16 godzin, 12 minut i 31 sekund – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Facebook wyprzeda dwie kolejne platformy społecznościowe o 9–10 mln użytkowników. Instagram przyciągnął w marcu 16,31 mln polskich internautów (co dało 54,91 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 54 minuty i 37 sekund, zaś TikTok – 15,56 mln użytkowników (52,39 proc. zasięgu), przeciętnie na 20 godzin i 18 sekund.

Po kilka godzin odwiedzający spędzili też na Snapchacie. Z platformy skorzystało 5,75 mln internautów (19,36 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie 3 godziny, 2 minuty i 16 sekund. Z drugiej strony blogi działające w domenie Blogspot zanotowały 2,8 mln użytkowników oraz jedynie 3 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania.

X, czyli dawny Twitter, zanotował zaś 8,04 mln odwiedzających, 27,08 proc. zasięgu oraz godzinę, 38 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego, a Pinterest – 7,22 mln użytkowników, 24,29 proc. zasięgu oraz 53 minuty i 52 sekundy średniego czasu.

Powyżej 4 mln polskich internautów przyciągnęły natomiast Linkedin i Reddit. Pierwszy miał 4,74 mln użytkowników, 15,97 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 28 sekund średniego czasu korzystania, a drugi – 4,19 mln odwiedzających, 14,12 proc. zasięgu oraz 36 minut i 18 sekund średniego czasu.

Z kolei uruchomioną w 2023 roku przez Meta Platforms platformę Threads odwiedziło 2,75 mln polskich internautów (9,26 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 24 minuty i 59 sekund.

grafika

W porównaniu z lutym Facebook zyskał 130,4 tys. polskich użytkowników (0,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 37 minut i 52 sekundy (11,2 proc).

Instagram osiągnął wzrost o 40,3 tys. odwiedzających (0,2 proc.) oraz 42 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (13,6 proc.), a TikTok – o 339,1 tys. użytkowników (2,2 proc.) oraz godzinę, 27 minut i 45 sekund średniego czasu (7,9 proc.).

Na Reddicie liczba polskich internautów podskoczyła o 1,07 mln (34,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego – o 5 minut i 42 sekundy (18,6 proc.). Platforma Threads zyskała zaś 259,4 tys. użytkowników (10,4 proc.) oraz 4 minuty i 33 sekund średniego czasu korzystania (22,3 proc.).

Za to na blogach w domenie Blogspot ubyło 168,2 tys. internautów (5,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 15 sekund (6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu