SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowe obostrzenia dla niepełnoletnich na TikToku

Użytkownicy TikToka, którzy nie skończyli 18. lat, nie będą mogli ani przekazywać datków streamerom na platformie, ani sami ich otrzymywać.

 

Article

Już na początku grudnia władze TikToka zapowiadały wprowadzenie obostrzeń, które miały ograniczyć nadużycia w zakresie obdarowywania tzw. wirtualnymi prezentami (w formie pieniężnej) streamerów prowadzących relacje na żywo (streamy). To wyraz wsparcia i nagradzania za treści twórców.

Nowy regulamin TikToka

Do tej pory regulamin TikToka pozwalał na dawanie datków użytkownikom od 13. roku życia, a przyjmowanie - twórcom od 16. roku życia.

W nowym regulaminie "wirtualny gfting" (wysyłanie i otrzymywanie wirtualnych prezentów) jest możliwe tylko dla pełnoletnich użytkowników TikToka. Twórcy serwisu zapewniają, że ma to na celu poprawę bezpieczeństwa wszystkich osób korzystających z platformy.

- Wprowadzamy te zmiany, aby stworzyć bezpieczne środowisko, w którym użytkownicy w każdym wieku mogli cieszyć się transmisjami na żywo, nie narażając się na nadużycia, takie jak np. nacisk na wysyłanie wirtualnych prezentów - komentuje Eric Han, szef działu bezpieczeństwa TikToka.

TikTok to chińska platforma społecznościowa należąca do ByteDance, na której można udostępniać i tworzyć krótkie wideo z podkładem muzycznym. Aplikacja TikTok funkcjonuje na rynku od września 2016 r. W sierpniu 2018 r. TikTok wchłonął inną podobną aplikację - Musical.ly i przejął jej wszystkich użytkowników.

W lipcu br. chińska firma ByteDance, właściciel TikToka podawała że z platformy tej korzysta każdego dnia co najmniej 700 mln internautów na całym świecie. Z kolei według nieoficjalnych szacunków ogólna liczba użytkowników TikToka przekracza 1,5 mld.

Początkowo TikTok uchodził za platformę przeznaczoną jedynie dla najmłodszych, jednak obecnie np. 60 proc. użytkowników aplikacji w USA to osoby w wieku od 16 do 24 lat. Platforma staje się też coraz bardziej dochodowa, o czym świadczyć może chociażby fakt, że od 2018 r. Amerykanie wydali na TikToku ponad 23 mln dol.

Dodatkowo TikTok wciąż rozwija się pod względem biznesowym. Jesienią br. na platformie pojawiły się nowe formaty reklamowe, zaś firma ByteDance, właściciel TikToka na bazie popularności tej aplikacji zamierza uruchomić własny muzyczny serwis streamingowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowe obostrzenia dla niepełnoletnich na TikToku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl