Były dyrektor w Hulu i Quibi przechodzi do Apple. Pomoże w rozwoju oferty Apple TV+

Tim Connolly, były dyrektor w platformach Hulu i Quibi został zatrudniony w koncernie Apple. Menedżer ma wesprzeć rozwój serwisu VoD Apple TV+, która planuje sprzedaż łączonych pakietów aby przyciągnąć większą liczbę użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma streamingu wideo Apple TV+ wystartowała w listopadzie 2019 r. w stu krajach na świecie. Serwis jest dostępny także dla polskich użytkowników w zamian za miesięczny abonament w wysokości 24,99 zł.

Z Hulu i Quibi do Apple

Premierowa oferta Apple TV+ nie wzbudziła entuzjazmu na rynku, bowiem Apple zaproponował na początku jedynie 7 oryginalnych seriali wyprodukowanych na potrzeby platformy oraz jeden film dokumentalny. W konsekwencji serwis dość wyraźnie przegrywa rywalizację z takimi konkurentami jak Netflix czy Disney+.

Teraz dziennik „The Telegraph” poinformował, że w związku z rozwojem Apple TV+ koncern zarządzany przez Tima Cooka zatrudnił menedżera Tima Connolly’ego.

Tim Connolly pracował wcześniej jako dyrektor m.in. na potrzeby należącej do Disneya platformy Hulu, a także uruchomionego wiosną br. serwisu Quibi, którego rynkowa premiera nie była jednak znaczącym sukcesem.

W obu wymienionych firmach Connolly zajmował się głównie partnerstwami z firmami zewnętrznymi, co pozwalało na zaoferowanie użytkownikom w ramach subskrypcji dostęp do większej ilości treści.

Rola Connolly’ego w Apple TV+ ma być podobna. Menedżer będzie pomagał w rozwoju wspomnianej wcześniej pakietowej oferty serwisu, jednak na razie szczegóły na jej temat nie są dostępne.

„The Telegraph” przypomina, że na przestrzeni ostatnich 2 lat Apple intensywnie zatrudniał dyrektorów różnych specjalności do rozwijania platformy Apple TV+. Udało mu się zaangażować m.in. jednego z wyższych menedżerów platformy Amazon Prime Video, który jest ekspertem w zakresie treści o charakterze sportowym.

Apple nie cierpi z powodu pandemii koronawirusa. Firma ma za sobą rekordowy drugi kalendarzowy (i trzeci fiskalny) kwartał 2020 r. Przychody firmy wyniosły prawie 60 mld dol., co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Firma sprzedała trochę więcej iPhone’ów niż przed rokiem, ale hitami sprzedażowymi były Maki i iPady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi