SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Top Chef” stracił 100 tys. widzów, ale Polsat przegrywa tylko z TVP2

Najnowszy sezon programu „Top Chef” gromadzi średnio 1,54 mln oglądających, o 110 tys. widzów mniej niż oglądało format w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym, przegrywając z TVP2.

Article

Czwartą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.40 począwszy od 4 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,54 mln widzów. Przełożyło się to na 9,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Widownia programu spada z odcinka na odcinek, największą oglądalność zgromadził pierwszy z nich, który obejrzało średnio 1,67 mln osób.

Oglądalność formatu odcinek po odcinku

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

04-03-2015

20:40:56

1 673 337

10,48%

11-03-2015

20:40:43

1 507 503

9,62%

18-03-2015

20:39:48

1 427 910

8,96%

Średnio:

1 536 118

9,69%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 110 tys. widzów. Trzy pierwsze odcinki drugiej serii programu śledziło bowiem 1,65 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,31 proc. oraz 14,76 proc. (więcej na ten temat).

Nowa seria reality-show ma niemal tyle samo widzów, co nadawana jesienią ub.r. trzecia edycja formatu, którą śledziło średnio 1,53 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 10,06 proc. i 14,38 proc. (zobacz te dane).

W czasie emisji „Top Chefa” Polsat zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przekłada się na 27,35 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadają TVP1 („Uwikłani”, „Po prostu. Program Tomasza Sekielskiego” i mecze Ligi Mistrzów; 9,34 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Project Runway”; 7,66 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN wyprzedza Jedynkę.

Widownia „Top Chefa” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

4 336 137

27,35%

20,66%

Polsat - Top Chef 4

1 536 118

9,69%

13,86%

TVP1

1 480 735

9,34%

9,18%

TVN

1 215 237

7,66%

9,86%

W programie „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizuje 14 kucharzy. Ocenia ich czteroosobowe jury, w którego składzie są: Wojciech Modest Amaro, Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Grzegorz Łapanowski, który jest jednocześnie gospodarzem show. Program produkuje firma Jake Vision.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Top Chef” stracił 100 tys. widzów, ale Polsat przegrywa tylko z TVP2

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maxwell
Trudne pasmo, świetne wyniki.
16 14
odpowiedź
User
ja to ja
10% udziałów w rynku?!
Jaki jest sens kontynuowania tego show?

A co do trudności pasma - trudne to było pasmo "M jak miłość" kilka lat temu, kiedy miało 11 milionów widzów. Środa, 20:40 to nie jest taki trudny slot...
10 14
odpowiedź
User
Kev
Fajny show, świetnie zrealizowany
14 15
odpowiedź
User
wyrzucony telewizor
Akurat TVP 1 albo TVP 2 nie powinna konkurować ze stacjami komercyjnymi. TVP powinna pełnić misję! Krzewić kulturę wysoką, naukę, sztukę, dobre programy i filmy. Telewizja obecnie zeszmaciła się maksymalnie, telewizja jest skandalicznie zarządzana. Polskie społeczeństwo zmusza się do oglądania szmatławych programów rodem z komercyjnego światka amerykańskiego.
17 10
odpowiedź
User
WWA
Ten sezon oglądam w Ipli.
11 10
odpowiedź