SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Top Gear” nowym liderem wśród miesięczników motoryzacyjnych

W październiku 2013 roku w rankingu średniej sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem października 2012 roku zmniejszyła się o 2,16 proc. i wyniosła 103 819 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,83 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 442 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), notujący jednak spadek o 1,71 proc. Sprzedał się on w liczbie 42 935 egz.

Natomiast na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (również Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 42 262 egz. Magazyn ten zanotował największy spadek wyniku w rankingu, wynoszący 5,31 proc.

Ostatnia pozycja podium wśród miesięczników należała do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 39 431 egz., po wzroście w skali roku o 3,66 proc.

Oczko niżej uplasował się „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który pochwalić się mógł największym wzrostem. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 15,97 proc. i ostatecznie wyniósł 29 128 egz.

Wirtualnemedia.pl

październik

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

103 819

106 114

Auto Świat

79 442

78 787

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

42 935

43 680

Auto Świat Poradnik

42 262

44 632

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

39 431

38 039

Auto Motor i Sport

29 128

25 117

Świat Motocykli

21 460

19 967

Automobilista

9 762

8 872


W październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,35 proc., a wynik „Auto Świata” wzrósł o 6,04 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 24,96 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Automobilista” (Automobilista), a najwięcej straciło „Auto-Moto” - było to 12,10 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

październik

wrzesień

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

103 819

103 457

Auto Świat

79 442

74 915

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

42 935

44 400

Auto Świat Poradnik

42 262

41 158

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

39 431

44 861

Auto Motor i Sport

29 128

30 022

Świat Motocykli

21 460

18 028

Automobilista

9 762

7 812

Dołącz do dyskusji: „Top Gear” nowym liderem wśród miesięczników motoryzacyjnych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obserwator
GŁOWO bez włosów, jak do tego doszło???
Nie wierze, ostatnia pozycja na podium?
Trzeba do pieca podsypać, koniecznie.

odpowiedź
User
fydafca
Obserwator to Londa sprzed kilku miesięcy. A Lobda to ...... mu już wiemy kto. Pozdrawiamy.
odpowiedź
User
Znaffca
Warto dodać, że Top Gear jest samotnym (!) liderem w tym segmencie - prasa motoryzacyjna premium. Inne czasopisma niestety nie prezentują tego poziomu, to raczej prasa dla mechaników i "szwagrów" sprowadzających A4 z Holandii lub Niemiec. Niestety TG jest w dodatku tylko na zagranicznej licencji, a więc nie mamy tak naprawdę w pełni polskiego pisma o samochodach w klasie premium. Szkoda.
odpowiedź