SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Topnieje rynek miesięczników podróżniczych. Łączna sprzedaż wszystkich tytułów wynosi już tylko 58 tys. egz.

W listopadzie 2015 r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a zdecydowanie najwięcej stracił „Voyage”.

Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w listopadzie 2015 roku wyniosła 28 616 egz. Była ona o 21,24 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 17 708 egz., po spadku w skali roku o 17,29 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,35 proc. i uplasował się na poziomie 7 545 egz.

Zaś zdecydowanie najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 44,01 proc. i wyniosła 3 937 egz.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w listopadzie 2015 roku sprzedały się w liczbie 57 806 egz., o 21,22 proc. mniej, niż w listopadzie 2014 roku.

ZKDP

listopad

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

43 600

28 641

28 616

53 500

36 332

36 332

NG Traveler

30 000

17 708

17 708

36 700

21 550

21 410

Podróże

23 000

8 865

7 545

23 500

11 064

8 608

Voyage - Magazyn o Podróżach

15 000

4 937

3 937

27 000

10 881

7 031

W listopadzie 2015 roku w porównaniu do października 2015 roku również wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „Voyage” - było to 13,11 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

43 600

28 641

28 616

44 500

31 039

30 494

NG Traveler

30 000

17 708

17 708

31 300

19 873

19 873

Podróże

23 000

8 865

7 545

23 200

9 201

7 882

Voyage - Magazyn o Podróżach

15 000

4 937

3 937

17 000

5 681

4 531

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Topnieje rynek miesięczników podróżniczych. Łączna sprzedaż wszystkich tytułów wynosi już tylko 58 tys. egz.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eieo
Gratulacje dla pani Wojciechowskiej. Widać Telekamera i ścianki ważniejsze niż dobre redagowanie National Geographic. Dla niej ten miesięcznik to przede wszystkim okazja do autorpromocji. Polskie wydanie ma coraz mniej wspólnego z jakością wersji amerykańskiej, a coraz bliżej mu do popłuczyn typu "Focus".
19 8
odpowiedź
User
nonick
@eieo - Taaa... Przy okazji dowal naczelnym Podróży i innych tytułów, przecież im też spada.
A nie zapomnij o innych tytułach prasowych, w tym tygodnikach opinii ;)
Merytorycznie - kogo proponujesz na jej miejsce? Czyje nazwisko zapewni wzrost sprzedaży? (długofalowo)
Żeby nie było, mam całkowicie odmienne zdanie - z całym szacunkiem dla wielkości marki NG, w dzisiejszych czasach to nazwisko Martyny przyciąga do tytułu (w większym stopniu niż odwrotnie, bo w kulturze masowej MW wyrobiła już sobie pozycję)
9 17
odpowiedź
User
plusk
Pod względem jakości NG pod redakcją Wojciechowskiej jest cieniem NG sprzed lat. Wojciechowska wprowadziła reglamentację treści, zdjęć, map i infografik pochodzących z wersji amerykańskiej. Za red. Raczko był to niezły magazyn i zawsze było to co w aktualnym wydaniu anglojęzycznym a nie jak teraz, że artykuły krajowe (nudne, oklepane tematy) wypierają te zagraniczne. Dodatkowy artykuł dla prenumeratorów po zalogowaniu na stronie to kompletny idiotyzm.
18 8
odpowiedź