SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

W lutym br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Article

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 94 988 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 3,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,54 proc. do 50 593 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 010 egz., po spadku o 10,35 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 18 185 egz. (obniżyła się ona o 27,02 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 17 963 egz., po spadku o 0,49 proc.

ZKDP

luty

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

157 984

94 988

94 988

159 978

98 610

98 610

-3,67%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

87 280

50 741

50 593

109 000

56 606

56 556

-10,54%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 170

24 040

24 010

59 962

26 882

26 782

-10,35%

Newsweek Polska Historia

43 499

18 253

18 185

49 997

24 994

24 919

-27,02%

Focus Historia

35 000

17 963

17 963

43 000

18 051

18 051

-0,49%

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. prawie wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej - 20,82 proc. - też stracił „Newsweek Historia”.

Zyskał tylko magazyn „W Sieci Historii” - było to 7,62 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

157 984

94 988

94 988

158 076

106 405

106 405

-10,73%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

87 280

50 741

50 593

101 500

59 025

58 777

-13,92%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 170

24 040

24 010

56 880

22 339

22 309

7,62%

Newsweek Polska Historia

43 499

18 253

18 185

42 997

23 063

22 967

-20,82%

Focus Historia

35 000

17 963

17 963

37 100

20 547

20 547

-12,58%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl