SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Towar markowy czyli jaki....?

Według badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP dla prawie połowy badanych (42%) słowo marka oznacza przede wszystkim wysoką jakość. Prawie 1/3 respondentów (29%) twierdzi, że jest to nazwa towaru/producenta. Na dalszym miejscu znalazły się określenia typu "dobra renoma" oraz "towar lepszy od innych" (odpowiednio 18% i 17% wskazań). Co dziesiąty Polak (10%) wskazał zarówno na rozpoznawalne logo/nazwę, jak również dobrą firmę. Dla 9% badanych marka kojarzy się z obcą walutą. Co setny badany (1%) zwrócił uwagę na takie atrybuty marki, jak niska cena oraz oryginalność.

Dla ponad połowy respondentów (57%) określenie towar markowy oznacza przede wszystkim wysoką jakość tego towaru. Więcej niż 1/4 badanych (27%) twierdzi natomiast, że to produkt lepszy od innych, godny polecenia. Wysoka cena oraz znana nazwa/ceniona firma - to cechy charakterystyczne dla "towaru markowego" według, odpowiednio, 24% i 23% Polaków. Na trwałość/solidność takich towarów wskazało 14% ankietowanych. Natomiast co 50 respondent (2%) uważa towar markowy za modny, posiadający własny styl/prestiż. Oryginalność znalazła się na ostatnim miejscu - tylko 1% respondentów wskazało na tę cechę.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Towar markowy czyli jaki....?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl