SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Toyota Motor Poland i Renault Polska dużo więcej na reklamy, w dół Volkswagen Group Polska

W pierwszej połowie br. polscy importerzy samochodów osobowych zwiększyli wydatki na tradycyjne media poza magazynami i outdoorem, Najbardziej wzrosły wydatki w gazetach i kinach. Niezmiennie liderem wydatków pozostaje Volkswagen Group Polska, a mocno swoje budżety zwiększyły Toyota Motor Poland i Renault Polska.

fot. Shutterstock.com Article

Od stycznia do czerwca br. importerzy samochodów osobowych w Polsce wydali na reklamy w mediach pozainternetowych 625,7 mln zł, o 3,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Ponad połowa budżetów tego segmentu trafiła, podobnie jak przed rokiem, do telewizji. Stacje tv zarobiły na tych reklamach 342,1 mln zł czyli o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jednak zdecydowanie więcej reklam samochodów osobowych było w tym roku przede wszystkim w gazetach, kinach i na indoorze. Dzienniki zarobiły na nich 20,3 proc. więcej niż przed rokiem (11,7 mln zł), kina - 19,4 proc. więcej (46,1 mln zł), a indoor - 460 proc. więcej (64,4 tys. zł).

Wartość spotów tej branży w radiu wyniosła 163,6 mln zł, o 9,5 proc. więcej w skali roku.

Z analizy Kantar Media wynika, że importerzy aut osobowych w tym roku mniej wydali w magazynach i na reklamę zewnętrzną. W czasopismach zredukowali nakłady o 2,3 proc., do 40,9 mln zł, a na outdoorze - o 25,7 proc., do 21,2 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe importerów aut osobowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

Telewizja

334 311 665 zł

342 055 318 zł

2,3

Radio

149 371 052 zł

163 573 176 zł

9,5

Gazety

9 726 360 zł

11 702 866 zł

20,3

Magazyny

41 849 748 zł

40 879 477 zł

-2,3

Outdoor

28 610 268 zł

21 248 583 zł

-25,7

Kina

38 639 125 zł

46 137 875 zł

19,4

Indoor

11 550 zł

64 400 zł

457,6

Razem

602 519 768 zł

625 661 695 zł

3,8

Największym samochodowym reklamodawcą pierwszych sześciu miesięcy br., podobnie jak rok wcześniej, jest Volkswagen Group Polska, importer samochodów takich marek, jak Volkswagen, Seat czy Audi. Zachował on pozycję lidera mimo ograniczenia wydatków reklamowych o 11,8 proc., do 149 mln zł. W jednej z niedawnych kampanii firma promowała nowy model VW Tiguana.

Pozycję wicelidera utrzymał koncern Toyota Motor Poland z budżetem w wysokości 73,1 mln zł, większym o 70,4 proc. niż rok wcześniej. Od maja ambasadorem marketingowym Toyoty RAV4 jest piłkarz Grzegorz Krychowiak.

Trzecie miejsce zajmuje Renault Polska - ten importer wydał w tym roku 66,2 mln zł, czyli 63,7 proc. więcej niż rok temu.

W czołówce największych samochodowych reklamodawców omawianego okresu są jeszcze General Motors Poland i BMW Polska. Pierwszy importer zainwestował na reklamy swoich marek w mediach blisko 37 mln zł (niemal tyle samo co rok wcześniej), a drugi zwiększył wydatki o 17,3 proc., do 33,8 mln zł.

BMW wiosną br. w kampanii pod hasłem „Stwórz swoje własne arcydzieło” promowało kolekcję wyposażenia BMW Indywidual.

Najwięksi reklamodawcy wśród importerów samochodów osobowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

168 845 366 zł

148 995 371 zł

-11,8

TOYOTA MOTOR POLAND

42 905 292 zł

73 125 204 zł

70,4

RENAULT POLSKA

40 455 816 zł

66 232 439 zł

63,7

GENERAL MOTORS POLAND

37 012 954 zł

36 994 307 zł

-0,1

BMW POLSKA

28 822 486 zł

33 819 295 zł

17,3

Razem

602 519 768 zł

625 661 695 zł

3,8

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Toyota Motor Poland i Renault Polska dużo więcej na reklamy, w dół Volkswagen Group Polska

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
radek
Dobrze toyota rozwija branżę marketingową ,bo w końcu od tego zależy duża część sprzedaży samochodów,co daje zyski.
9 9
odpowiedź
User
rita
dla mnie toyota nie musi się już reklamować. ma wyrobioną markę. dlatego kupiłam już kolejny egzemplarz, tym razem auris, bo yariska była za mała. a jednak dojazdy i zakupy w warszawie zajmują i czas i miejsce w bagażniku ;) mam używkę z salonu na czerniakowskiej, świetne sprawdzone auto.
9 8
odpowiedź