TP dostarcza internet co czwartemu Polakowi

26,5 proc. Polaków mających w domu dostęp do internetu korzysta z usług Telekomunikacji Polskiej – wynika z badania PBS DGA.. Prawie co trzeci łączy się z siecią z prędkością od 1 Mb/s do 1,99 Mb/s.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

Telekomunikacja Polska jest najczęściej wybieranym przez Polaków operatorem internetowym – z jej łączy korzysta 26,5 proc. użytkowników mających dostęp do sieci w domu. Zdecydowanie mniej klientów mają pozostałe firmy świadczące te usługi – Netia, operatorzy komórkowi i sieci kablowe.  

grafika

 

O wyborze konkretnego operatora w największym stopniu decydują oferowane przez niego ceny i promocje.  

grafika

 

Telekomunikacja Polska jest również najlepiej znanym operatorem internetowym w naszym kraju – kojarzy się dwie trzecie wszystkich Polaków. Mniej więcej o połowę mniejszą popularność mają Netia, Orange i Era. Co piąty Polak nie potrafi wymienić żadnej firmy zapewniającej dostęp do internetu.  

grafika

 

70 proc. Polaków mających dostęp do internetu w domu korzysta ze stałego łącza, 15,5 proc. – z dostępu mobilnego, a 13,5 proc. – z bezprzewodowego (łącze radiowe, GPRS/EDGE z komputera, hot spot itp.). Najczęściej przepustowość łączy w polskich domach wynosi od 256 kb/s do 5,99 Mb/s.  

grafika

 

Aż połowa Polaków korzystających z internetu w domu nie potrafi sprawdzić szybkości łącza. Taką umiejętność deklaruje tylko co 33,5 proc. użytkowników, z których 47 proc. robi to na odpowiednich serwisach internetowych, 24 proc. – w specjalnych programach, a 11,5 proc. – w aplikacjach dostarczonych przez operatorów. Z kolei 9,5 proc. polskich internautów ściąga w tym celu plik z zewnętrznego serwera FTP, a8,5 proc. – zainstalowało wtyczkę do wyszukiwarki Firefox. Badanie korzystania przez polskich internautów z usług operatorów i różnego rodzaju łączy zostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od 1 do 14 grudnia ubiegłego roku wśród 944 osób, które zadeklarowały korzystanie w ciągu minionego miesiąca z sieci w domu. Ogółem ankiety w formie indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) objęły reprezentatywną próbę gospodarstw domowych – 1602 osób w wieku 15 lat i powyżej.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu