TPSA liczy na zmniejszenie dynamiki spadków przychodów w całym 2012 r.

Telekomunikacja Polska (TPSA), która w I kwartale zanotowała zmniejszenie przychodów o 3,4% r/r, zakłada że zredukuje dynamikę spadku w kolejnych kwartałach, wynika z wypowiedzi prezesa Macieja Wituckiego. TPSA podtrzymała też całoroczne cele dotyczące marży EBITDA oraz wolnych przepływów pieniężnych netto.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"W kolejnych kwartałach spodziewamy się poprawy tendencji dotyczącej przychodów" - powiedział Witucki na telekonferencji, podkreślając że spadek był niższy niż przed rokiem. Spółka podała, że  w I kw. spadek przychodów grupy został ograniczony do 3,4% rok-do-roku, wobec -4,1% w 2011 roku.

"Z wyłączeniem wpływu decyzji regulacyjnych, przychody Grupy były niższe o 2,3%. Przychody segmentu stacjonarnego zmniejszyły się w skali roku o 5,4%, przy czym spadek ten został częściowo zrównoważony przez znaczny wzrost w segmencie komórkowym – o 2,5% z wyłączeniem wpływu regulacji" - czytamy w raporcie spółki.

Wyniki EBITDA w I kwartle wyniósł 1 224 mln zł, przy marży na poziomie 34,8% (spadek o 0,9 pp względem ubiegłego roku). TPSA podała, że spadek ten wynikał ze zmniejszenia przychodów z wyłączeniem wpływu regulacji o 84 mln zł oraz ujemnych różnic kursowych w wysokości 28 mln zł, związanych ze spadkiem wartości złotego (co oznacza, że rosną dotacje spółki do telefonów).

"Spodziewamy się, że marża będzie się poprawiać" - zaznaczył Witucki. Spółka zakłada, że w całym roku marża EBITDA powinna wynieść 35-37%.

TPSA miała 242,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 189,00 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3521,00 mln zł wobec 3729,00 mln zł rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu