SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Treści wideo zdobywają Facebooka, 3,5 razy więcej w ciągu roku

W ciągu roku liczba klipów wideo na Facebooku przypadająca na jedną osobę wzrosła o 75 proc., wideo to dla marek skuteczny sposób dotarcia do odbiorców.

Article

Dane dotyczące popularności treści wideo na Facebooku pojawiły się na oficjalnym blogu serwisu. Wskazują one jednoznacznie na rosnącą popularność filmowego przekazu wśród użytkowników.

Według obliczeń w 2014 r. liczba filmów wideo publikowanych na Facebooku wzrosła o 75 proc. w przeliczeniu na jednego użytkownika w porównaniu z rokiem 2013. Jednocześnie ponad 3,5-krotnie zwiększyła się liczba postów wideo pojawiających się na tablicy każdego z użytkowników serwisu. Facebook podkreśla, że obecnie połowa osób korzystających z serwisu codziennie ogląda przynajmniej jeden film wideo zamieszczony na ich tablicy. Z kolei 76 proc. Amerykanów zwraca uwagę na filmy pojawiające się w serwisie.

Wraz z popularnością treści wideo na Facebooku rośnie liczba użytkowników, którzy przeglądają je mobilnie - obecnie ten odsetek wynosi 65 proc. Facebook cytuje też prognozy firmy Cisco Systems, według których pomiędzy 2013 a 2018 r. liczba przekazów wideo w segmencie mobile zwiększy się 14-krotnie, i będzie stanowiła 69 proc. światowego ruchu w internecie.

Podając dane dotyczące rosnącej popularności wideo Facebook podkreśla jej znaczenie dla marek wykorzystujących serwis jako kanał komunikacji z odbiorcami. Zaleca między innymi, by tworząc filmy, które mają przyciągnąć uwagę widzów ich twórcy starali się zainteresować odbiorcę w ciągu kilku pierwszych sekund klipu, tworzyli wideo wciągające swoim przekazem niezależnie od tego, czy dźwięk jest w nim włączony, czy nie, oraz nie obawiali się budowania dłuższych klipów pod warunkiem, że opowiadane przez nie historie będą odpowiednio interesujące.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Treści wideo zdobywają Facebooka, 3,5 razy więcej w ciągu roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Tja... a na stronach portali pojawia się 50 reklam, z czego do odbiorcy zauważają może 5% lub widzą, że AdBlock zablokował 14 reklam (onet), 7 reklam (interia) i uwaga rekord - 32 reklamy (wp).
9 8
odpowiedź
User
john
spoko, jako ogólna koncepcja, ale te outoodtwarzanie zaczyna mnie irytować - przeglądarka mi się wiesza, zaczyna zamulać itp, poważnie mi to utrudnia przeglądanie fb.
Da się wyłączyć to autoodtwarzanie?
8 8
odpowiedź
User
john
ok, można wyłączyć, już sobie znalazłem ;)
8 8
odpowiedź