Trójka z najgorszym wynikiem w historii, po raz pierwszy wyprzedziło ją Tok FM

W czwartym kwartale 2020 roku Trójka miała jedynie 2,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to najniższy wynik stacji w historii badania Radio Track. Po raz pierwszy wyprzedziło ją Radio Tok FM. Udział liderującego RMF FM zwiększył się do 29,2 proc., spore wzrosty zanotowały też Antyradio, VOX FM i Radio Złote Przeboje.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Radio Track od października do grudnia ub.r. RMF FM (Grupa RMF) miało 29,2 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,4 proc. rok wcześniej oznacza wzrost o 2,8 proc.

Natomiast udział zajmującego drugie miejsce Radia ZET (Eurozet) zmalał rok do roku z 12,5 do 12,2 proc., czyli o 2,4 proc. W konsekwencji strata stacji do RMF FM zwiększyła się z 15,9 do 17 pkt proc.

Gorszy wynik niż przed rokiem miało też Radio Eska (Grupa Radiowa Time) - jego udział zmalał z 7,9 do 7,4 proc. (to 6,3 proc. w dół).

Trójka rekordowo słabo słuchana, Jedynka też w dół

Zdecydowanie największy spadek z zestawieniu zanotowała radiowa Trójka, w której od wiosny ub.r. nastąpiły bardzo duże zmiany personalne. Jej udział w rynku słuchalności poszedł w dół rok do roku z 5,3 do 2,4 proc., czyli o 54,7 proc.

2,4 proc. to rekordowo niski wyniki PR III Polskiego Radia w historii badania Radio Track.

Od października Trójka ma nową ramówkę, przygotowaną przez władze stacji powołane w sierpniu. Wcześniej z rozgłośną pożegnało się kilkudziesięciu wieloletnich dziennikarzy: Wojciech Mann w marcu, kilka osób w po unieważnieniu w maju wydania Listy Przebojów wygranego przez piosenkę Kazika Staszewskiego, a kolejna grupa po tym, jak w sierpniu ze stanowiska dyrektora Trójki zdymisjonowano Kubę Strzyczkowskiego. Nowym szefem Trójki został Michał Narkiewicz-Jodko, który zdecydował o wymianie większości zespołu Trójki. Zapadła też decyzja, że w jej ramówce ma być więcej muzyki i kultury, a mniej polityki.

Tymczasem słuchacze Trójki dostali alternatywę w postaci dwóch internetowych rozgłośni, którą stworzyli byli dziennikarze PR3.

W lipcu ruszyło Radio Nowy Świat, a kilka dni temu wystartowało Radio 357. Rozgłośnie te utrzymują się z wpłat od słuchaczy.

Zmalał również wynik radiowej Jedynki, ale tylko z 5,3 do 5 proc. Niższy udział (4,9 proc.) stacja zanotowała w drugim kwartale ub.r.

Antyradio i Meloradio mocno w górę, TOK FM przed Trójką

Udział rynkowy Antyradia (Eurozet) zwiększył się z 2,2 do 2,7 proc., czyli o 23,6 proc. Kilkunastoprocentowe wzrost osiągnęły Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory) - z 2,6 do 3 proc., a także Radio VOX FM (Grupa Radiowa Time) - z 3,4 do 3,8 proc.

Wynik RMF Maxxx (Grupa RMF) poszedł w górę z 3,5 do 3,8 proc., a Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) - z 2,5 do 2,6 proc.

W efekcie TOK FM wyprzedziło Trójkę, która wypadła z pierwszej dziesiątki zestawienia. Jeszcze w drugim kwartale ub.r. Trójka miała 0,9 pkt proc. przewagi na stacją Agory, natomiast od września do listopada ub.r. - już tylko 0,1 pkt proc.

Wśród rozgłośni mających poniżej 2 proc. udziału w słuchalności duże wzrosty osiągnęły Meloradio (z 1,1 do 1,5 proc.) oraz Muzo.fm i Rock Radio (z 0,4 do 0,5 proc.). 0,1 pkt proc. zyskały też Radio Wawa (wzrost z 1,6 do 1,7 proc.), a wynik Radia Maryja poszedł w górę z 1,4 do 1,6 proc.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu