SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TV reklama w 2011: TVN i Polsat w górę, TVP w dół (TOP10)

W ub.r polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 2,25 proc. mniej niż rok wcześniej. O kilka procent wzrosły wpływy reklamowe TVN i Polsatu, za to spadły w przypadku TVP 1 i TVP 2.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych były w ub.r. o 2,25 proc. niższe niż rok wcześniej bez uwzględniania autopromocji, a o 2,11 proc. niższe - z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 13,3 proc.

>>> Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu

Liderujące na rynku reklamy telewizyjnej TVN i Polsat zanotowały wyższe wpływy reklamowe niż w 2010 roku - odpowiednio o 5,2 i 6,4 proc. Jeszcze większe wzrosty tych przychodów osiągnęły TV 4 - 17,3 proc., oraz Discovery Channel - 10,9 proc.

Z drugiej strony TVP 1 zarobiła z reklam o 10,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a TVP 2 - 5,5 proc. mniej. W przypadku AXN spadek wpływów reklamowych wyniósł 15,4 proc., a w przypadku MTV - 15,3 proc. Natomiast zdecydowanie najbardziej zmniejszyły się przychody z reklam TV Puls - o 69,5 proc., oraz 4fun.tv - aż o 81,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 20112010
TVN3 256 974 001 zł3 096 745 883 zł
Polsat3 059 580 541 zł2 873 959 140 zł
TVP 12 067 286 006 zł2 306 227 726 zł
TVP 21 460 040 808 zł1 545 187 118 zł
VIVA Polska514 983 230 zł577 212 615 zł
AXN382 688 758 zł452 291 108 zł
TVN 24323 662 792 zł318 620 955 zł
TV 4303 116 230 zł258 345 107 zł
Discovery Channel300 852 420 zł271 302 100 zł
MTV231 664 035 zł273 491 225 zł
   
TV Puls175 026 269 zł573 668 102 zł
4fun.tv61 640 998 zł330 847 465 zł
monitorowane stacje razem14 546 233 381 zł14 880 878 798 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją14 697 140 021 zł15 014 095 319 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja150 906 640 zł133 216 521 zł


 

Dołącz do dyskusji: TV reklama w 2011: TVN i Polsat w górę, TVP w dół (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Halinka
Co się stało z TV4 i 4fun.tv???
odpowiedź
User
Jedrus
AXN i VIVA wiecej niz TVN24??? to chyba zart, kto robi takie badania i po co?
odpowiedź