SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TV Republika o wykorzystaniu plakatu „Reparationen machen frei”: krytyka jest absurdalna

Telewizja Republika w materiale informacyjnym o reparacjach i jego zapowiedzi na Twitterze pokazała plakat oparty na przeróbce hasła „Arbeit macht frei”. Plakat, widoczny m.in. na ulicach Warszawy, przygotował Wojciech Korkuć, a stację skrytykowano za wykorzystanie tej grafiki. TV Republika zapowiedziała, że w poniedziałek po południu Kerkuć i Tomasz Sakiewicz „rozprawią się z absurdalną krytyką”.

Article

Ujęcie pokazujące hasło z plakatu „Reparationen machen frei” znalazło się w materiale „Ile są nam winni Niemcy?” dotyczącym zapowiedzi polskich władz, że będą domagać się od Niemiec reparacji za szkody z II wojny światowej. Materiał wyemitowano w niedzielę wieczorem w programie informacyjnym „Dzisiaj” w Telewizji Republika

Plakat umieszczono też w twitterowym wpisie stacji odsyłającym do tego materiału.

 

Plakat, przygotowany przez Wojciecha Korkucia, jest od niedawna widoczny m.in. na niektórych ulicach w Warszawie. Zwróciła na to uwagę m.in. europosłanka PO Róża Thun.

W niedzielę wieczorem i poniedziałek rano twitterowy wpis Telewizji Republika z tym plakatem został skrytykowany przez wielu dziennikarzy aktywnych na Twitterze. - Nie wierzę. Brama do #Auschwitz jako zabawka stacji telewizyjnej służącej PiS. TV Republika jesteście zupełnymi degeneratami - napisał Stanisław Skarżyński z „Gazety Wyborczej”. - Niestety, ale moim zdaniem taka grafika to przekroczenie granic. Chyba ktoś się za bardzo zapędził - stwierdził Karol Gac z DoRzeczy.pl.

- Czy Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zareaguje na haniebne wykorzystanie symbolu Auschwitz przez TV Republika? KRRiT? Rada Etyki Mediów? Czy koledzy oburzeni na zachowanie Tigera zażądają teraz od TV Republika miliona zł na Auschwitz? A jak tam reakcje Reduty pana Świrskiego? - zapytał Jacek Nizinkiewicz z „Rzeczpospolitej”. - Redaktor zdaje się nic nie rozumieć, wiec wytłumaczę: zarówno #Auschwitz jak i zadośćuczynienie za #Auschwitz to sprawa narodu niemieckiego - napisał do Nizinkiewicza Michał Rachoń z TVP Info, poprzednio pracujący kilka lat w TV Republika. - Reparacje to jedno. Polityczne wykorzystanie symbolu Auschwitz przez Republikę to drugie. Nawet ex-rzecznik PiS powinien to wiedzieć! - ripostował dziennikarz „Rzeczpospolitej”.

Grafikę krytycznie skomentowało również Muzeum Auschwitz-Birkenau. - Prymitywne manipulacje bolesnymi symbolami świadczą jedynie o poziomie moralnym oraz zrozumieniu historii u ich autorów - napisano na twitterowym koncie muzeum.

W poniedziałek w godzinach południowych Telewizja Republika usunęła tweet odsyłający do materiału „Ile są nam winni Niemcy?”. Dodała natomiast kolejny wpis z kontrowersyjnym plakatem, zapowiadając rozmowę, która zostanie nadana w stacji w poniedziałek o godz. 17:55.

- Już dziś w popołudniowym programie w Telewizji Republika gość, autor plakatu pt. „Reparationen machen frei”, który niczym czerwona płachta na byka rozwścieczył wszystkich politycznie poprawnych, Wojciech Korkuć oraz Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” rozprawią się z absurdalną krytyką! -

Twitterowy profil TV Republika obserwuje 60,6 tys. użytkowników. Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. stacja miała 0,07 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,1 proc. rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TV Republika o wykorzystaniu plakatu „Reparationen machen frei”: krytyka jest absurdalna

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Kto śmie krytykować mającą zawsze rację i najpopularniejszą na rynku tv?
Skandaliczne zachowanie wiadomych elementów kierowanych z wiadomego źródła - pewnie jakieś kanalie/mordy/lewaki/bydło/gorszy/etc sort*

* wybrać dowolne z gigantycznego słownika miłości pisowskiej.
odpowiedź
User
Gość
Marketing skąpany w krwi osób zamordowanych w obozach koncentracyjnych. A do wytykania błędu Tigerowi byli pierwsi. Czekam na happening Gmyza.
odpowiedź
User
anon
0.07 oglądalność. Wieszcze 0.03 przy następnym pomiarze.
odpowiedź