SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Discovery Polska nawiązało partnerstwo z MIT Enterprise Forum CEE. „Nowe technologie napędzają naszą transformację”

TVN Discovery Polska nawiązało partnerstwo z MIT Enterprise Forum CEE. Celem współpracy jest rozwój mediów cyfrowych komercyjnego nadawcy, w tym serwisu player.pl. - Świat mediów zmienia się w zawrotnym tempie, nowe technologie napędzają naszą transformację - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

Współpraca TVN z MIT Enterprise Forum CEE ma na celu wypracowanie innowacji technologicznych dla mediów cyfrowych komercyjnego nadawcy w następujących obszarach: personalizacja treści w usługach cyfrowych, predykcje zachowań użytkowników „real-time”, tworzenie treści z wykorzystaniem fikcyjnych postaci oraz sztucznej inteligencji, płatności przyszłości za produkty i usługi online, bezpieczna identyfikacja widza w przestrzeni cyfrowej, automatyczne tłumaczenia i transkrypcje, kodowanie i transmisja video z wykorzystaniem rozwiązań Low Latency/Ultra-LL oraz procesy powtarzalne w publishingu i HbbTV.

- Cieszymy się bardzo z partnerstwa z MIT Enterprise Forum CEE. Świat mediów zmienia się w zawrotnym tempie, nowe technologie napędzają naszą transformację. Player oraz nasze pozostałe usługi cyfrowe, zarówno te dla konsumentów jak i B2B, od lat są w czołówce najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku. Dzięki współpracy z Fundacją chcemy utrzymać ten trend, tworząc most między nami, a najbardziej kreatywnymi ludźmi i młodymi firmami z branży - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Ważnym aspektem współpracy ma być również przyszłość reklamy online, w tym wirtualnego product placement, kreacji zindywidualizowanych reklam graficznych „real-time”, czy cross-media-attention i OOH.

- To dla nas wielki sukces i powód do dumy, że do grona partnerów MIT Enterprise Forum CEE dołącza TVN, wiodący nadawca telewizyjny na polskim rynku, część globalnej grupy medialnej Discovery Inc., której programy inspirują, edukują i bawią widzów na całym świecie. Przez lata we współpracy z najlepszymi firmami na rynku udało nam się stworzyć rzeszę nowatorskich rozwiązań. Jestem przekonany, że razem z grupą TVN Discovery Polska zmienimy oblicze polskiego rynku mediów - dodaje Łukasz Owczarek, head of acceleration w Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej.

MIT Enterprise Forum CEE jest częścią globalnej sieci MIT Enterprise Forum, afiliowanej z najlepszą na świecie uczelnią technologiczną - Massachusetts Institute of Technology. Celem programu jest wsparcie rozwoju młodych firm i pomysłów biznesowych w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej.

W styczniu 2020 roku player.pl miał 2,47 mln użytkowników i 33,06 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.

W 2018 roku TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

Dołącz do dyskusji: TVN Discovery Polska nawiązało partnerstwo z MIT Enterprise Forum CEE. „Nowe technologie napędzają naszą transformację”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl