SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN i TVP więcej z reklam, mocno w górę Polo TV i TVN 7 (TOP 10)

W maju br. wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły TVN, TVP1 i TVP2, a niewielki spadek zanotował Polsat. Natomiast TVN 7 zarobił prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, a w czołówce zestawienia po raz pierwszy znalazło się Polo TV.

Według danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl w maju br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji) wyniosły 1,77 mld zł. To o 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na pierwsze miejsce wśród stacji awansował TVN, który zarobił z reklam o 7,7 proc. więcej niż w maju ub.r. Wyprzedzony został Polsat, którego wpływy reklamowe zmalały o 1,7 proc. Wzrosty zanotowały natomiast dwa główne kanały Telewizji Polskiej. TVP 1 zarobiła o 3,7 proc., a TVP 2 o 18 proc. więcej niż rok wcześniej.

>>> „Nasze matki, nasi ojcowie” hitem tygodnia, TVN 7 i TVP Seriale z kolejnym rekordem

Pozostałe kanały z czołowej dziesiątki zestawienia też zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Przychody Disney Channel wzrosły o 20,3 proc., TVN 24 - o 35,8 proc., AXN - o 22 proc., a TV 4 - o 9,6 proc.

Jednak największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVN 7 i Polo TVN. Ten pierwszy kanał zarobił o 97,7 proc. więcej niż w maju ub.r.. Natomiast Polo TVN przed rokiem nie było jeszcze objęte monitoringiem Kantar Media, a w kwietniu br. nie znalazło się w czołowej dziesiątce rankingu, co oznacza, że zarobiło z reklam mniej niż 28 mln zł.

Polo TV dzięki obecności na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej notuje coraz większą oglądalność i jest obecnie liderem wśród kanałów muzycznych (zobacz szczegóły).

Według Starlinka w całym I kwartale br. faktyczne wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 774,2 mln zł, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2012

TVN

395 477 045 zł

367 149 563 zł

Polsat

375 681 225 zł

382 247 170 zł

TVP 1

180 826 510 zł

174 409 698 zł

TVP 2

145 694 113 zł

123 405 599 zł

Disney Channel

47 765 430 zł

39 698 075 zł

TVN 24

46 916 729 zł

34 541 681 zł

AXN

43 974 770 zł

36 024 235 zł

Polo TV

43 339 245 zł

-

TV 4

37 581 781 zł

34 272 679 zł

TVN 7

33 885 125 zł

17 137 785 zł

monitorowane stacje razem

1 770 865 792 zł

1 550 661 966 zł

Dołącz do dyskusji: TVN i TVP więcej z reklam, mocno w górę Polo TV i TVN 7 (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mądry
Nic dziwnego że TVN prowadzi.
Myślę że we wrześniu pęknie 400 milionów za miesiąc.
odpowiedź
User
kamil
Polo TV było już w Top 10 wpływów z reklam w 2012 roku.
odpowiedź