TVN liderem product placement

Z badania przeprowadzonego przez firmę Pentagon Research wynika, iżnajwięcej ekspozycji produktów, marek i logotypów pojawia się wstacjach Grupy TVN.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W czerwcu czas ekspozycji w kanałach z tej paczki wyniósłłącznie ponad 2.7 tys. sekund, co firma badawcza wyceniła na prawie3 mln zł. Łączną wartość czasu poświeconego produktom w serialach wczterech głównych stacjach - TVP1, TVP2, Polsat i TVN (ok. 7 tys.sekund) oszacowano na 6,1 mln złotych.

W badaniu pod uwagę wzięto zarówno produkty z wyeksponowanymlogotypem jak i te zasłonięte. Dotyczyło ono nie tylko produktówistniejących na rynku, lecz także wykreowanych dla potrzeb seriali,które potencjalnie mogłyby jednak zaistnieć także wrzeczywistości.

Najmocniej reprezentowane w programach były marki samochodowe,produkty żywnościowe oraz media. W serialach telewizji publicznejniektóre logotypy były świadomie zasłaniane, choć nie zawszekonsekwentnie (przykład: Adidas, Mercedes). Spośród marekistniejących na rynku najczęściej eksponowano takie brandy jakTVN24, Seat, Nutella, VW, Audi, BP, Ford, BMW, Suzuki i Nokia

Wartość ekspozycji oszacowano na podstawie średniego CPT(30) dlakażdej ze stacji, w sposób proporcjonalny do liczby sekund nawizji. Nie uwzględniono nieliniowego sposobu wyceny czasureklamowego w mediach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych